کد خبر: 070402131203
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

آخرین وضعیت شکر در بازار؛ فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده‌اند

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمبود شکر در بازار نداریم، گفت: فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود امرالهی در گفت‌وگویی درباره علت کمبود شکر در بازار با تاکید براینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر و در هیچ کالای دیگری وجود ندارد، افزود: مساله ای که وجود دارد این است که یک محموله ۱۰ هزار تنی شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی برای صنوف مختلف در استان های مختلف توزیع شد و از این ۱۰ هزار تن، کمتر از ۵۰ تن آن جذب بازار شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: تنظیم بازار شکر بر عهده انجمن قند و شکر قرار است و این انجمن ۲۰ تن شکر سهمیه ای در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار داده که ۵۰ درصد آن به فروش رسیده است.

وی اضافه‌کرد: شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه های زنجیره ای باید تبادلات مالی خود با آنها را به موقع انجام دهند که اقدام به این کار نکرده بودند و به همین دلیل با کمبود در بازار مواجه شدیم.

امرالهی تصریح‌ کرد: کارخانجات تولید شکر متقاضی فروش شکر هستند، اما به دلیل کمبود نقدینگی فروشگاه های زنجیره ای این شکر خریداری نشده، بنابراین احتکاری از سوی فروشگاه های زنجیره ای رخ نداده است.

وی گفت: اکنون توزیع شکر در سه فروشگاه زنجیره ای آغاز شده و سایرین قول داده اند که از فردا عرضه را شروع کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از یک ماه قبل شکر مورد نیاز را تخصیص داده است و عدم عرضه و احتکار دلیل کمبود شکر نیست.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت جهانی شکر رخ داده و وزارت جهاد کشاورزی قیمت پایه ثبت سفارش شکر را اصلاح کرده است.

امرالهی گفت: شکر در حد نیاز کشور موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد، قیمت درب کارخانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ و قیمت شکر فله مصرف کننده ۲۸ هزار تومان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا