کد خبر: 210602137760
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیراه و مسکن

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن | آورده اولیه، متراژ واحدها و مبلغ تسهیلات

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام اینکه قیمت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پایتخت یکسان است، گفت: پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن ۴ شهر ۵ درصد است.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین جنتی با اشاره به اینکه قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است، اظهار کرد: آورده متقاضیان متناسب با متراژ برای هر پروژه متفاوت است و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد میزان ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت توسط دولت به پروژه ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد:  طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و همچنین پروژه های جدید در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، نصیرشهر با میانگین ۵ درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال اجرا است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد، افزود: تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: براساس تایید کمیسیون ماده ۵ استان و تاییدیه نقشه های معماری توسط این اداره کل متراژ واحدها از ۵۰ مربع متر تا ۹۰ متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مراحل واریز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها از متقاضیان اخذ می شود، پس از تایید اولیه و افتتاح حساب ۴۰ میلیون تومان و سایر اقساط براساس فونداسیون، اتمام فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری، نازک کاری و کارهای پایانی از متقاضیان اخذ خواهد شد.

جنتی گفت: قرارداد مسکن با متقاضیان نیز پس از مشخص شدن قیمت نهایی واحدها تنظیم و با متقاضیان امضا می شود.

واگذاری زمین در جزیره هرمز به متقاضیان

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از واگذاری زمین در جزیره هرمز به متقاضیان نهضت ملی مسکن خبر داد.

 ارسلان مالکی با اشاره به برنامه‌ دولت برای واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ‌ اظهار کرد: در صورت تمایل متقاضیان برای سکونت در جزیره ابوموسی و هرمز، در این جزایر به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زمین واگذار می‌شود.

وی افزود: شرط فرم (ج) برای این دسته از متقاضیان حذف می‌شود.

مالکی  پیش‌تر با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم ۴ میلیون مسکن را طی ۴ سال بسازیم نیازمند فراهم آوردن زیرساخت ارتباط بین بخش خصوصی و دولت هستیم گفته بود: با وجود آنکه حدود ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور داریم اما کمتر از یک درصد این شرکت‌ها به حوزه ساخت و ساز و ساختمان وارد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کم‌کاری‌های گذشته با انباشت تقاضا در بازار مسکن مواجه هستیم افزود: یکی از شاخصه‌های پروژه‌های ساخت و ساز مسکن قیمت تمام‌شده است؛ با توجه به این مسئله باید بتوانیم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تولید را ارزان‌سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با رد ادعای تأمین زمین فاقد ارزش برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: هر چه زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده را به این طرح اختصاص داده‌ایم و در برخی از شهرها ناچار شدیم کمبود زمین را از طریق الحاق برطرف کنیم.

 منبع: تسنیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا