کد خبر: 15050040763
جامعه و فرهنگروزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

آزادراه معطل قیچی ماند؟ (طنز)

راضیه حسینی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسمی که برای بهره‌برداری از آزاد‌راه بروجرد- خرم‌آباد حاضر شده بود به دلیل نبودن قیچی نتوانست روبان افتتاح را ببرد.

بعد از انتشار این خبر وزارت راه جواب داد که: «قرار نبود با قیچی افتتاح شود. مراسم  افتتاح آزادراه بروجرد – خرم آباد با بی‌سیم و رونمایی از کتیبه توسط وزیر انجام شده بود و قرار بود با نورافشانی و بریدن روبان با عبور خودروها انجام شود.»

خیال‌مان راحت شد. گفتیم نکند آزادراه به ‌خاطر یک قیچی معطل ماند.

در واقع طوری که افراد حاضر در جلسه شلوغ کرده بودند و دنبال کاردک، چاقو، تبر، داس، قمه، شمشیر جومونگ و … می‌گشتند نگران شدیم، نکند افتتاح عقب بیفتد.

واقعاً ببخشید ما مردم هنوز در عهد قدیم و به سر می‌بریم و فکر می‌کنیم حتماً باید قیچی باشد تا افتتاحی انجام شود. اصلاً از پیشرفت علم و تکنولوژی خبر نداریم. حالا دیگر عهد شاه‌وزوزک نیست که مسئولان معطل یک قیچی شوند.

آنها از قبل با بی‌سیم افتتاح را انجام می‌دهند.

حتی شاید بعد از این، پروژه‌های کلنگ‌زنی را هم بدون کلنگ و فقط با یک بیسیم انجام دهند؛ به این صورت که از راه دور بیسیم را نمادین روی زمین بکوبند و پروژه شروع به کار کند.

دیگر لازم نیست مسئولان به خودشان زحمت بدهند، در گرما و سرما کلنگ دست بگیرند و شروع پروژه‌ای را اعلام کنند.

بعد دقیقاً در زمانی که کلنگ موردنظر به فسیل و نفت خام تبدیل شد، یک مسئول دیگر قیچی دست بگیرد و در گرما و سرما پروژه را افتتاح کند.

شاید بپرسید پس روبان این وسط چه می‌کرد؟

شما بگویید، اگر روبان نبود اصلاً متوجه می‌شدید این پروژه به دست باکفایت مسئولان افتتاح شد؟ حالا اما همه می‌دانیم.

باز هم شاید بگویید خب حالا که روبانش را آوردند لااقل قیچی را هم می‌آوردند. ولی به این نکته ظریف توجه نکردید که مسئولان خواستند صرفه‌جویی کنند و روبان را برای افتتاح بعدی سالم نگه دارند.

بروید خجالت بکشید و کمی صرفه‌جویی و امروزی بودن را ازمسئولان یاد بگیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا