کد خبر: 190202126727
جامعه و فرهنگراه و مسکنگردشگری

آشنایی با جاذبه‌های رایگان مشهد

شهر مشهد یکی از شهر‌های مذهبی ایران است که هر ساله تعداد زیادی مسافر برای زیارت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری به این شهر سفر می‌کنند؛ علاوه بر حرم امام رضا و زیارتگاه، مشهد مکان‌های دیدنی بسیاری دارد.

بازدید از بیشتر این جاذبه‌های دیدنی رایگان است و مسافران می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، از این جاذبه‌ها بازدید کرده و اوقات خوشی را سپری کنند.

اگر شما هم قصد دارید تا امسال در سفر خود به مشهد یک بلیط هواپیما تهران مشهد لحظه آخری تهیه کرده و علاوه بر زیارت، از جاذبه‌های رایگان مشهد هم دیدن کنید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. طی این مطلب، چند مورد از جاذبه‌های رایگان مشهد به طور کامل معرفی شده‌اند.

گشتی در پارک‌های رایگان شهر مشهد بزنید

برخی از زیباترین پارک‌های کشور را می‌توانید در شهر مشهد پیدا کنید. برای بازدید از اکثر پارک‌هایی که در شهر مشهد قرار دارند، نیازی نیست که هزینه‌ای پرداخت کنید. در واقع پارک‌های زیبا و بزرگ این شهر از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های رایگان مشهد هستند. یکی از محبوب‌ترین پارک‌هایی که برای پیاده روی بسیار مناسب است، پارک کوهسنگی مشهد است.

مسافران می‌توانند به صورت کاملاً رایگان در پارک کوهسنگی قدم‌ زده، برای پیک نیک رفته یا در آلاچیق‌های این پارک از مناظر زیبا لذت ببرند. در این پارک افراد می‌توانند برای پله‌نوردی و پیاده‌روی رفته و تا بالای پله‌های سنگی این پارک قدم بزنند.

از جمله سایر پارک‌های رایگان شهر مشهد می‌توان به پارک‌های زیر اشاره کرد:

  • پارک چهل بازه
  • پارک وکیل آباد
  • پارک ملت

علاوه بر پارک‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه طبیعت‌دوستان در مشهد، بازدید از باغ ملی مشهد است. باغ ملی در ابتدا یک باغ شخصی بود که پس از سال‌ها به شهرداری اهدا شد.

شهرداری پس از مدتی بازسازی و اعمال تغییراتی در این پارک، آن را برای استفاده عموم باز کرد. امروزه باغ ملی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های رایگان مشهد شناخته شده و افراد زیادی چه از مسافران و چه از مردم محلی مشهد، برای تفریح به این باغ ‌می‌روند.

از جمله امکانات باغ ملی مشهد می‌توان به آب نما‌ها و محوطه بازی کودکان اشاره کرد. اگر به پارک‌گردی و باغ‌های زیبا و بزرگ علاقه دارید، می‌توانید به ترکیه سفر کرده و باغ‌های این کشور را هم مشاهده کنید.

جاذبه‌های رایگان مشهد 2

روستا‌ها، در لیست جاذبه‌های رایگان مشهد

یکی دیگر از جاذبه‌های رایگان شهر مشهد، روستا‌های زیبای اطراف این شهر هستند. روستا‌های اطراف شهر مشهد همگی آب و هوای خوبی داشته و مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز این مناطق باعث می‌شوند تا بیشتر از هر زمان دیگری از سفر خود به مشهد لذت ببرید.

با سفر به این روستا‌های زیبا، می‌توانید به عکاسی پرداخته، با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی آشنا شده، غذا‌های سنتی و محلی این شهر را نوش جان کرده و یک روز بسیار خوب و خاطره‌انگیز را کنار خانواده خود سپری کنید.

سفر به این روستا‌ها با استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مانند تاکسی هم امکان‌پذیر است؛ اما در صورتی که با خودروی شخصی یا تور سفر کرده باشید، دسترسی به آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

برخی از زیباترین روستا‌های اطراف مشهد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • روستای زشک
  • روستای عنبران
  • روستای تاریخی میل اخنگان
  • روستای کنگ
  • روستای نغندر

اگر به دنبال یک روستای سرسبز و خوش آب و هوا هستید که مدتی را با خانواده خود در طبیعت سپری کنید، روستای نغندر و روستای زشک می‌توانند بهترین روستا‌های مشهد برای شما باشند؛ اما اگر به دنبال یک روستای تاریخی با بنا‌های باستانی و معماری کهن ایرانی هستید تا با تاریخ و آداب و رسوم کشور بیشتر آشنا شوید، روستای تاریخی میل اخنگان و روستای کنگ جزو بهترین جاذبه‌های رایگان مشهد برای شما هستند.

جاذبه‌های رایگان مشهد 3

جنگل جیغ، هیجان انگیزترین جاذبه رایگان مشهد

جنگل جیغ یکی از مرموزترین جاذبه‌های رایگان مشهد است. در اواخر شب و نزدیک صبح، در جنگل جیغ مشهد صدای جیغ شنیده می‌شود. شکل عجیب درختان و پوشش گیاهی این جنگل به همراه افسانه‌هایی که درباره آن گفته می‌شود، باعث شده که این جنگل به یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد تبدیل شود؛ البته لازم به ذکر است که بیشتر افسانه‌هایی که درباره این جنگل وجود دارد واقعی نیستند و خطری شما را تهدید نمی‌کند. تنها به دلیل پیچیدن صدای جیغ، کمتر کسی می‌تواند در شب در این جنگل بماند.

سایر جاذبه‌های رایگان مشهد برای مسافران

شهر مشهد یک شهر توریستی با مسافران بسیار زیاد است. همین موضوع هم باعث شده تا شهر مشهد بازار‌ها و مراکز خرید بسیاری داشته باشد.

یکی از جاذبه‌های رایگان مشهد که می‌تواند خاطرات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند، بازدید از بازار‌های سنتی و مراکز خرید این شهر است. با وجود این که برای خرید سوغاتی یا هر وسیله دیگری در مشهد باید پول پرداخت کنید، اما بازدید از آن‌ها کاملاً رایگان است.

با بازدید از بازار‌های سنتی شهر مشهد، می‌توانید با صنایع‌دستی و هنر دست مردم محلی این شهر به خوبی آشنا شوید. ناگفته نماند که معماری این بازار‌ها هم به گونه‌ای است که حتی اگر خریدی نداشته باشید، ارزش یک بار بازدید را دارند.

برخی از بهترین بازار‌های مشهد شامل بازار‌های زیر می‌شوند:

  • بازار ۱۷ شهریور
  • بازار رضا
  • بازار آرمیتاژ

می‌توانید هنگام سفر به مشهد از برخی از بنا‌های تاریخی این شهر هم به صورت رایگان بازدید کنید. این بنا‌ها بیشتر بنا‌های مقدس هستند و برخی از آن‌ها شامل بنا‌هایی مانند گنبد خشتی و گنبد سبز می‌شوند. آبشار‌ها و جنگل‌های اطراف مشهد هم رایگان هستند و مسافران می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این مکان‌ها بازدید کنند.

سفری ارزان قیمت به مشهد

سفر به مشهد می‌تواند بسیار اقتصادی و با قیمت مناسب برای شما تمام شود. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از جاذبه‌های رایگان مشهد، بلیط هواپیما تهران مشهد لحظه آخری هم تهیه کرده و قیمت بسیار کمتری بپردازید.

در صورتی که تمایل دارید تا یک سفر مقرون به صرفه به مشهد داشته باشید، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کرده و از قیمت بسیاری از بلیط‌ها و تور‌ها مانند قیمت بلیط رفت و برگشت ترکیه مطلع شوید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا