کد خبر: 070102124950
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

آغاز ثبت نام جاماندگان خودرو‌های داخلی از امروز ۷ فروردین

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیان جامانده از ثبت‌نام خودرو‌های داخلی می‌توانند امروز و فردا (۷ و ۸ فروردین) خودروی خود را انتخاب کنند.

آقای قالیباف گفت: متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روز‌های ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال قبل حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی به نام سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند، چنانچه از ۲۶ تا ۲۹ اسفند نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند امروز و فردا ۷ و ۸ فروردین نیز مهلت ثبت‌نام دارند.

همچنین متقاضیانی که در مهلت یادشده حساب وکالتی افتتاح کرده‌اند، اما بانک‌ها اسامی آن‌ها را به سامانه یکپارچه ارسال نکرده‌اند نیز می‌توانند در روز‌های ۷ و ۸ فروردین ثبت‌نام کنند.

قالیباف گفت: ملاک ثبت‌نام در سامانه http://esalecar.ir در این مرحله فقط و فقط اعلام اسامی متقاضیانی است که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی با سازمان حمایت ایجاد کرده‌اند از سوی بانک‌هاست و بنابراین اگر فردی در سامانه با اشکال مواجه می‌شود باید علت را از بانک خود سوال کند که چرا اسمش ارسال نشده است.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی امکان ویرایش متقاضی و تغییر خودرو انتخاب شده وجود دارد افزود: پس از ثبت‌نام تمام متقاضیان که تا ۸ فروردین به پایان می‌رسد کار بررسی اطلاعات متقاضیان (با توجه به شرایط ذکرشده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودرو‌های داخلی مشخص خواهد شد و پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال می‌شود.

او اضافه کرد: در طرح یکپارچه تخصیص خودرو بیش از ۹۵۰ هزار متقاضی حساب وکالتی با سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند (که ۸۸۰ هزار نفر تا ۲۹ اسفند ثبت‌نام و خودرو خود را انتخاب کردند)، اما عده‌ای هم بودند که به دلایل مختلف از جمله یکی دانستن طرح فروش ایران‌خودرو با طرح یکپارچه تخصیص خودرو، حساب وکالتی بنام ایران‌خودرو را ایجاد کرده بودند که باید بنام سازمان حمایت تغییر می‌یافت و به همین دلیل حذف شدند.

قالیباف افزود: با توجه به این مسئله وزارت صمت در آخر بهار مجددا در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو ثبت‌نام خواهد گذاشت و افراد حذف شده در این نوبت می‌توانند کمتر از ۳ ماه دیگر جهت خرید خودرو ثبت‌نام کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا