کد خبر: 050303160541
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیراه و مسکن

آغاز عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران، با داشتن پیشرفت فیزیکی قابل توجه، به خوبی در حال انجام است.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصدی در ساخت ۱۵۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران هستیم گفت: هم اکنون ساخت پروژه‌های مسکن ملی در پاکدشت استان تهران به اتمام رسیده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از ابلاغ ویرایش پنجم مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان با عنوان سامانه گاز طبیعی در ساختمان توسط وزیر راه خبر داد.

وی افزود: متقاضیان در صورت تکمیل آورده های خود زمینه را برای افزایش سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم می کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران بیان کرد: در شهر ایوانکی استان تهران روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی فراهم شده و تمامی پروژه‌ها در این شهر به صورت ویلایی ساخته می شود.

او بیان کرد: متقاضیان باید در اولین فرصت تمامی آورده های خود را پرداخت کنند تا طبق قانون به انتهای لیست متقاضیان منتقل نشوند.

خبر مهم برای متقاضیان خانه

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت در حوزه مردمی سازی و استفاده از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی بوده است گفت: این برنامه به منظور مردمی سازی و واگذاری اجرای بخش قابل توجهی از طرح نهضت ملی مسکن و احداث واحدهای این طرح مطابق با سلیقه و نظر متقاضیان واجد شرایط در مناطق شهری و روستایی اجرا شده است .

وی ادامه داد: متقاضیان در این طرح ها باید فاقد سابقه مالکیت مسکن، فاقد سابقه استفاده از امکانات دولتی، متاهل و دارای سابقه سکونت در شهر محل تقاضای مسکن باشند و از سوی دیگر با واگذاری زمین دولتی به صورت انفرادی و یا گروه های چندخانواری به صورت اجاره ۹۹ ساله (قیمت زمین صفر) با اولویت روستاها و شهرهای متوسط و کوچک عملیاتی می شود.

مالکی اظهار کرد: ساخت واحد در این اراضی با نظارت شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران دارای صلاحیت محلی و تحت مدیریت مستقیم خود مردم ساخته می شوند.

او بیان کرد: در این برنامه مالکیت اراضی به متقاضیان واگذاری نمی‌ شود و در اختیار دولت باقی می ماند و متقاضیان واجد شرایط صرفا حق بهره برداری‌از این اراضی به صورت اجاره ۹۹ ساله را دارند. در راستای اجرای این برنامه تاکنون به استعداد ساخت بالغ بر ۴۰۹ هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا