کد خبر: 310502136074
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانی

آغاز عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه فازهای ۲۲ ، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی

سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی از آغاز عملیات اسیدکاری در ۱۶ حلقه چاه تولیدی موقعیت این فاز در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، امیرفرزان فاضلیان گفت: در راستای دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید گاز از هر چاه و به منظور حفظ تولید صیانتی از میدان گازی پارس جنوبی، عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقی‌مانده طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ در هفته دولت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اسیدکاری چاه‌های سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از سال ۱۴۰۰ به دلیل مشکلات به وجود آمده متوقف شده بود، اظهار کرد: با انجام کامل عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقی‌مانده، امکان افزایش تولید گاز و طول دوره تولید پایدار از سکوهای این فاز فراهم می‌شود.

فاضلیان پیش‌بینی کرد با اتمام عملیات اسیدکاری این چاه‌ها، روزانه ۴۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به توان تولیدی سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی افزوده شود.

سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با تأکید بر اینکه عملیات حفاری ۵ حلقه چاه باقی‌مانده در سکوی فاز ۲۳ نیز در حال پیگیری است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات حفاری چاه‌های مذکور از اواخر سال جاری وارد فاز عملیاتی می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه ۱ میلیون تن گاز مایع و ۱ میلیون تن اتان به منظور تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا