کد خبر: 161201123367
اخبار شرکت هاروزنامهشرکت هاصنعت و معدن

آغاز عملیات جهادی مدیرعامل جدید ایران خودرو در حوزه تولید، توسعه و کیفیت

زینب غضنفری

در چند روز اخیر شاهد تغییر و تحولات در اتاق مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو بودیم و علیمردان عظیمی ‌بر کرسی مدیرعاملی بزرگترین خودروساز منطقه تکیه زد و به سرعت و با عملکرد جهادی کار خود را آغاز کرد.

مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو فعالیت‌های خود را بر پایه چند محور اصلی شامل افزایش مقدار تولید، توسعه و گسترش محصولات و افزایش کیفیت محصولات تولیدی، تعریف و تبیین کرد.

در بحث افزایش میزان تولید مهم‌ترین چالش، تامین مواد اولیه و قطعات و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است که قطعا مدیرعامل جدید با درک شرایط موجود و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تکمیل خودروهای کف انبار و عرضه هر چه سریع‌تر آن به بازار و بسیج امکانات، این هدف محقق خواهد شد و رکورد تازه‌ در تولید خودرو در این گروه صنعتی رقم خواهد خورد.

محوریت بعدی فعالیت عظیمی ‌در هیبت مدیرعاملی ایران خودرو، توسعه محصولات و عرضه خودروهای جدید با استانداردهای بین‌المللی است. با توجه به این که در سال‌های اخیر مشکلات و چالش‌های بسیاری در زمینه توسعه و گسترش تولید خودرو به دلیل تحریم‌های ظالمانه وجود داشت و با خروج شرکای خارجی سهم برند داخلی افزایش یافت، تمرکز اصلی خودروسازان در این حوزه به طراحی و توسعه معطوف شد و برنامه مدیریت جدید، ادامه مسیر با قدرت و سرعت بیشتر است تا بهترین عملکرد در این بخش رقم بخورد. با فراهم آمدن زیرساخت‌های مناسب که البته بخش قابل توجهی از آن هم اکنون نیز در دسترس است، تیم طراحی و تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو می‌تواند دستاوردهای مناسبی را با مدیریت عظیمی‌ رقم بزند.

در کنار افزایش حجم و تنوع تولیدات، کیفیت خودروهای خروجی از مدار تولید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این موضوع در صدر فهرست اقدامات ضروری و کلیدی مدیریت جدید قرار گرفته است. در دوره‌ای نه چندان دور، انبار و پارکینگ خودروسازان از خودرو ناقص پر بود و موضوع به حدی حاد شده بود که تمام دستگاه‌های زیربط در آن زمان به این قضیه ورود کردند و کیفیت خودروهای تولیدی نیز رضایت عموم را جلب نمی‌کرد اما؛ اکنون سیر تحول در این بخش آغاز شده و می‌توان با تکمیل رویکردها و بسیج نیروها و امکانات در زنجیره ارزش تولید، دستاوردهای قابل توجهی رقم بخورد که در نهایت رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد و با رویکرد مدیرعامل جدید ایران خودرو، سال ۱۴۰۲ می‌تواند به سال ثبت رکوردهای متعدد در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه کیفیت تبدیل شود.

علاوه بر مواردی که ذکر شد و در دستور کار آبی پوشان جاده مخصوص قرار گرفته تا رضایت مردم از خودروهای ساخت داخل بیش از پیش شود و بازارهای خارجی از خودروهای ایرانی استقبال بیشتری نشان دهند، جلب رضایت کارکنان این شرکت بزرگ خاورمیانه و افزایش رفاه عمومی‌ آن‌ها جزو دغدغه‌های مهم مهندس عظیمی ‌در جلسه معارفه عنوان شد.

تمرکز ایشان بر رضایتمندی کارکنان نشان دهنده این است که جهش عمده در بخش‌های مختلف تولید، توسعه و کیفیت با رضایت کارکنان گره خورده و در صورتی می‌توان این اهداف را به بهترین شکل ممکن میسر ساخت که کارکنان با طیب خاطر و رضایت بالا نسبت به فعالیت خود اقدام کنند. به اعتقاد مهندس عظیمی ‌برنامه‌ریزی برای مشارکت گروهی کارکنان در این حوزه می‌تواند سبب حرکت پرقدرت به سمت اهداف گروه صنعتی ایران خودرو باشد و تحقق آن‌ها را با سرعت و کیفیت بالاتری رقم بزند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا