کد خبر: 24050196299
انرژیجهانروزنامه

آلمان زودتر از موعد مقرر به ۷۵ درصد ذخایر گاز رسیده است

ترجمه: سلیم حیدری

داده‌های گروه اپراتورهای اروپایی GIE در روز یکشنبه نشان داد که تأسیسات ذخیره‌سازی گاز آلمان جمعه گذشته کمی بیش از ۷۵ درصد پر بوده است. این اتفاق درست چند هفته جلوتر از هدفگذاری این کشور به وقوع پیوسته است.

آلمان ۲۳.۳ میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) ذخیره گاز زیرزمینی دارد که کمی بیش از یک پنجم از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز مصرفی در سال ۲۰۲۱ است.

داده های GIE نشان می دهد که واحد ذخیره سازی Rehden، که دارای ۴ میلیارد متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی است، ۵۴ درصد پر بوده است.

آلمان در فاز دوم دارای یک طرح اضطراری سه مرحله ای است که پس از کاهش جریان گاز از روسیه (تامین کننده اصلی گاز این کشور) تدوین شده است. قطع گاز از روسیه باعث دردسرهای جدی برای صنعت آلمان می شود زیرا یک چهارم تقاضای گاز این کشور را تشکیل می دهد.

روسیه از اواسط ژوئن به شدت جریان خود را به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ کاهش داده است و در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از حجم مورد توافق را تامین می کند و علت آن تجهیزات معیوب و تاخیر در تامین آن است. این در حالیست که اروپا می گوید این اقدام انگیزه های سیاسی داشته است.

دولت آلمان سطح ذخیره‌سازی گاز را هدفگذاری کرده بود که تا اول سپتامبر (شهریور) به ۷۵ درصد برسد.

اهداف بعدی ۸۵ درصد تا ۱ اکتبر (مهر) و ۹۵ درصد تا اول نوامبر (آبان) است که در کنار تعدادی مقررات با هدف کمک به آلمان برای اجتناب از بحران گاز در زمستان ۲۰۲۲/۲۳ گنجانده شده است.

این مقررات شامل واردات بیشتر گاز طبیعی مایع (LNG) و مشوق هایی برای کاهش مصرف انرژی است.

به طور جداگانه، اپراتور بازار گاز آلمان THE قرار است در ۱۵ اوت (مرداد) میزان مالیات بر قیمت گاز را برای مصرف کنندگان اعلام کند تا به شرکت Uniper و سایر واردکنندگان برای مقابله با افزایش قیمت ها کمک کند.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا