کد خبر: 03030183978
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

آمادگی بانک توسعه صادرات برای اعطای تسهیلات به صنایع پلیمری دانش‌بنیان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک به عنوان حامی اقتصاد دانش بنیان، آماده است از صنعت پلیمری کشور به عنوان صنعتی دانش‌بنیان، بالغ و توسعه‌یافته حمایت کند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر سیدعلی حسینی در سومین همایش ملی اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران، افزود: اواخر سال گذشته طی قرارداد مشترکی که بانک توسعه صادرات ایران با صندوق پژوهش و نوآوری نفت امضا کرد، مقرر شد بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و نوآور حوزه نفت اختصاص یابد که این امر فرصت مناسبی برای بهره مندی شرکت های پلیمری است.

وی بر لزوم توسعه دانش و فناوری در حوزه پلیمرتاکید کرد و اظهار داشت: کماکان برای ارتقا صنعت پلیمر، نیازمند دانش فنی خارجی هستیم اما این ظرفیت وجود دارد که تمرکز حمایت و تامین مالی صنایع دانش بنیان در راستای شکوفایی شرکت هایی باشد که در این حوزه فعالیت می کنند.

وی، کیفیت بالا، تنوع و حجم تولید محصولات پلیمری کشور را از امتیازات صادراتی مهم صنعت پلیمر خواند و گفت: بی تردید پس از ایجاد گشایش های بین المللی شاهد جهش صادراتی چشمگیر در این صنعت خواهیم بود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: این بانک خدمات مختلفی اعم از تسهیل گشایش LC داخلی، خرید دین اعتبار اسنادی داخلی و تامین سرمایه در گردش را به شرکت های پلیمری صادرات محور ارائه می دهد.

وی با اعلام آمادگی بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت مالی از فعالان صنایع پلاستیک جهت ورود به بازارهای صادراتی جدید، تصریح کرد: این بانک همچنین خدماتی چون صدور ضمانتنامه، ارائه خدمات صرافی به صادرکنندگان صنعت پلاستیک، تامین مالی از طریق اوراق گام و حمایت از زنجیره صادرات محصولات پلاستیکی را به مشتریان فعال در این بخش ارائه می دهد.

یادآور می شود، سومین همایش ملی اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران دوم و سوم خرداماه جاری با حضور اقتصاددانان، فعالان عرصه پلیمر و علاقه مندان به این صنعت در محل هتل المپیک تهران برگزارشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا