کد خبر: 02129916483
بانک و بیمهروزنامه

آمادگی بانک ملت برای حمایت از صنعت پتروشیمی

به گفته مدیرعامل بانک ملت، افزایش سهم درصد محصولات پتروشیمی در دنیا و به فعالیت درآوردن پتانسیل‌های بالقوه موجود در این صنعت، نیازمند همکاری بیش از پیش بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در کشور است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محمد بیگدلی،از صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت استراتژیک نام برد که پس از صنایع غذایی و خودرو، سومین صنعت بزرگ دنیا محسوب می‌شود و رتبه نخست را در صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که صنعت پتروشیمی در سال گذشته، ۱۵میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است، یادآور شد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی کنونی، ارزآوری بهترین خدمت برای کشور بوده است.

او با بیان این نکته که بانک‌ها برای حمایت از جهش تولید، باید صنعت پتروشیمی را مورد حمایت ویژه قرار دهند، گفت: بانک ملت همواره تامین مالی پتروشیمی‌های کشور را در دستور کار داشته و تا به امروز حمایت‌های ویژه‌ای از این شرکت‌ها انجام داده است.

به گفته بیگدلی، بانک ملت که زمانی از سوی فعالان این صنعت به عنوان بانک انرژی نام گرفته بود بیش از ۲۰میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده است.

او با اشاره به سهم سه درصدی ایران از عرضه جهانی محصولات پتروشیمی و رتبه دوازدهم در این زمینه، خاطرنشان کرد: افزایش سهم درصد عرضه محصولات پتروشیمی نیازمند تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت است و بانک ملت به عنوان یک بانک بزرگ که هم تجربه فعالیت در صنعت پتروشیمی را در کارنامه دارد و هم از توان مالی بالایی برخوردار آست آمادگی کامل دارد که برای حمایت از تولید داخلی و رونق صنعت پتروشیمی، همه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا