کد خبر: 24030032140
اقتصادانرژی

آمادگی بیش از ۹۰۰ مولد اضطراری برای تامین برق پایتخت

بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، بیش از ۹۰۰ مولد اضطراری آماده تزریق برق تولیدی به شبکه تهران در شرایط بحرانی هستند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو “مسعود عزیزی” معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، سال ۱۴۰۰ را یکی از گرم و خشک‌ترین سال‌های تجربه شده در کشور دانست و ضمن اشاره به افزایش کم‌سابقه مصرف برق به دلیل گرمای زودرس هوا از بسیج همه جانبه توان کارشناسی و اجرایی این شرکت بهمنظور جلوگیری از قطع برق در تهران، خبر داد.

عزیزی با بیان اینکه از سال گذشته، مذاکره با مشترکان بزرگ تهرانی بهمنظور جلب همکاری آنان در کاهش پیک مصرف برق در دستور کار قرار گرفته، افزود: با پیگیریهای کارشناسان این شرکت و تعهد و همکاری مشترکان تهرانی بهویژه صاحبان صنایع و ادارات، بیش از ۹۰۰ مولد اضطراری برق به منظور همراهی در کاهش بار شبکه برق در ساعات پیک در حالت آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامهریزی و نوبتبندی انجام شده، از این میزان در هر روز، بهصورت متوسط ظرفیت تولیدی معادل ۶۰ تا ۷۰ مگاوات و معادل مصرف برق ۶۰ الی ۷۰ هزار مشترک خانگی بهمنظور کمک به کنترلبار ساعات پیک تهران وارد مدار مصرف شده و وضعیت عملکرد این مولدها به صورت لحظهای و روزانه از مرکز کنترل و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ، رصد میشود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از همکاری مناسب مشترکان تهرانی در روزهای گذشته قدردانی کرد و گفت: با توجه به شدت گرفتن گرمای هوا و پیشبینی تابستانی سخت، انتظار داریم مشترکان تهرانی همچنان با خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ تا ۱۸ و همچنین عدم استفاده همزمان از این وسایل در ساعات دیگر، همراه ما در تامین برق تهران و جلوگیری از بروز خاموشی باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا