کد خبر: 14120072637
جهانسیاست

آمریکا داعش را به شرق اوکراین می‌فرستد/ تحرکات ناتو برای آغاز جنگ جهانی سوم

عملیات نظامی ارتش روسیه با در دست گرفتن کنترل مناطقی از اوکراین، برای دهمین روز ادامه یافته است.

عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین که از پنج‌شنبه هفته گذشته (۵ اسفند) با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور آغاز شد، به دهمین روز خود رسیده و طی این مدت ارتش روسیه کنترل مناطقی از اوکراین از جمله شهر بندری «خرسون» در ساحل دریای سیاه را به دست گرفته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید در اوکراین تلاش می‌کنند. روس‌ها و اوکراینی‌ها ملتی واحد هستند. نیرو‌های روسیه گذرگاه‌هایی انسانی را در همه مناطق باز کرده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند. نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکراینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

نیروهای روسیه کنترل شهر خرسون را در دست گرفتند/ مهار آتش سوزی در نیروگاه هسته‌ای اوکراین

در حالی که با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانان آن تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش بیشتری داشته است، سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد که پایگاه نظامی «التنف» که نیرو‌های آمریکایی در سوریه آن را اشغال کرده‌اند، به اردوگاهی برای آموزش تروریست‌های داعشی که قرار است برای کمک و حمایت نئونازی‌ها، به منطقه دونباس در شرق اوکراین فرستاده شوند، تبدیل شده است.

تاکنون دو دور مذاکره بین روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها برگزار گردیده و قرار است دور سوم مذاکرات به زودی در ابتدای هفته آینده برگزار شود.

آخرین تحولات مربوط به دهمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

 

بیش از ۲۸ هزار آواره اوکراینی از مرز رومانی عبور کرده اند

رومانی اعلام کرد: بیش از ۲۸ هزار آواره اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته از مرز این کشور عبور کرده اند.

ماریوپل: تخلیه ساکنان از ساعت ۱۲ آغاز می شود

مقام‌های شهر ماریوپل اعلام کردند که توقف عملیات نظامی روسیه در این شهر از ۱۰ صبح تا ۵ عصر به وقت مسکو ادامه دارد و از ۱۲ ظهر تخلیه ساکنان آغاز می‌شود.

مسکو: به دنبال تجزیه اوکراین نیستیم

سخنگوی کرملین تاکید کرد روسیه با عملیات نظامی در اوکراین به دنبال تجزیه این کشور نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف گفت: مسکو فقط برای تحقق تضمین‌هایی برای امنیت این منطقه تلاش می‌کند.

پسکوف گفت: روسیه در انتظار دور سوم مذاکرات با مقامات اوکراین است و امیدوار است که کی‌یف به مطالبات آن گوش فرا دهد.

در همین حال، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفت: کی‌یف در حال آماده شدن برای دور دیگری از مذاکرات است که احتمالا فردا یا دو روز دیگر برگزار خواهد شد.

تعلیق فروش کالا و خدمات سامسونگ در روسیه

«انفو مدیا» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت سامسونگ نیز به اپل و مایکروسافت پیوست و از تعلیق فروش کالا و خدمات خود در روسیه خبر داد.  شرکت سامسونگ ارسال محصولات خود به روسیه را نیز متوقف کرد.

الجزیره: صدای انفجارهای مهیب در غرب کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شد.

المیادین: زلنسکی ۴ یا ۵ روز است در کی‌یف مشاهده نشده است

خبرنگار المیادین در اوکراین اعلام کرد: در سحرگاه امروز از شهروندان کی‌یف خواسته شد در پناهگاه‌ها بمانند و آژیر‌های خطر چندین بار به صدا در آمده‌اند.

به گفته این خبرنگار میدانی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ۴ یا ۵ روز است که در کی‌یف مشاهده نشده است و نیرو‌های اوکراینی اجازه عکاسی در خیابان‌های پایتخت را نمی‌دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا