کد خبر: 160601100343
انرژیجهانسیاست

آژانس: ذخایر اورانیوم ایران ۱۹ برابر حد مجاز است

طبق گزارش جدید مدیرکل آژانس اتمی به اعضای شورای حکام میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران در حال حاضر ۱۹ برابر سقف تعیین‌شده در برجام است.

به گزارش تسنیم، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود به اعضای شورای حکام تائید کرد که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران در حال حاضر ۱۹ برابر سقف تعیین‌شده در برجام است.

مدیرکل با بیان این که میزان ذخایر اورانیوم ایران ۱۹ برابر بیش از حد مجاز در توافق پیشین بوده، مدعی شد که نمی‌تواند تأیید کند که برنامه هسته‌ای ایران صرفا مسالمت‌آمیز باشد.

در گزارش جدید آژانس همچنین با نادیده گرفتن همکاری‌های متعدد ایران با این نهاد ادعا شده است که مدیرکل به طور فزاینده از این که ایران در این دوره درباره مسائل پادمانی باقیمانده با آژانس تعامل نکرده و به همین خاطر پیشرفتی در راستای حل و فصل این مسائل ایجاد نشده، نگران است.

وی در این گزارش که فرازهایی از آن به رسانه‌های خارجی درز کرده اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ایران با افزایش ۱۳۱.۶ کیلوگرم به حدود ۴ تن ( ۳ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم) رسیده است.

ایران بر اساس این گزارش  ۳۶۲۱.۳ کیلوگرم اورانیوم در قالب UF6 تولید کرده که شامل ۲۵۱۹.۹ کیلوگرم با غنای ۲ درصد، ۷۱۳.۹ کیلوگرم با غنای ۵ درصد، ۳۳۱.۹ کیلوگرم با غنای ۲۰ درصد و ۵۵.۶ کیوگرم با غنای ۶۰ درصد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا