جدیدترین روش‌های مهاجرت به فرانسه کدامند؟

  کد خبر: 120901111184

مهاجرت به فرانسه در میان مردم ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به همین دلیل افراد متقاضی به دنبال اطلاعات جدیدی درباره روش‌های مهاجرت به فرانسه هستند.

اداره مهاجرت فرانسه راه‌های مختلفی را مقابل افراد قرار داده تا بر اساس شرایط خود و هدفی که در سر دارند؛ یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند.

در حال حاضر روش‌های مختلفی مانند اخذ ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و… وجود دارند که برای مهاجرت به کشور فرانسه می‌توانید آنها را اتخاذ کنید. اما لازم است بدانید که هرکدام از این روش‌ها خصوصیات و شرایط خاصی دارند.

اگر می‌خواهید بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را آغاز کنید؛ لازم است که آشنایی کاملی با این شرایط داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم که جدیدترین روش‌های مهاجرت به فرانسه را بیان کنیم و شرایط هرکدام از آنها را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در نهایت بهترین و سریع‌ترین راه را به شما معرفی خواهیم کرد.

مهاجرت به فرانسه

فرانسه از آن دسته کشورهای اروپایی توسعه‌یافته و مرفه است که سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. این کشور در زمینه پذیرش مهاجر بسیار خوب عمل کرده و سالانه به افراد زیادی انواع ویزاهای مختلف را اعطا می‌کند. همین امر باعث شده تنوع فرهنگی، نژادی و اعتقادی در این کشور زیاد شود.

طبق اعلام سازمان ملل متحد (United Nations) حدود ۷ میلیون نفر از جمعیت ۶۷ میلیون‌نفری فرانسه را مهاجران تشکیل می‌دهند (بیش از ۱۰ درصد از کل جمعیت).

دبیرخانه شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور هم تعداد ایرانیان مقیم فرانسه را تا سال ۱۳۹۹، بیش از ۹۰ هزار نفر اعلام کرده است.

راه‌های مهاجرت به فرانسه

کشور فرانسه خصوصیات و ویژگی‌های بسیار خوبی دارد؛ به همین دلیل بیشتر افراد رویای مهاجرت به این کشور را در سر دارند.

در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارند که افراد می‌توانند با استفاده از آنها به کشور فرانسه مهاجرت کنند. از جمله مهم‌ترین روش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به فرانسه، گرفتن پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آن و سپس اخذ ویزای تحصیلی است. کشور فرانسه دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد. به همین دلیل دانشجویان بسیار زیادی در سراسر جهان برای ساخت آینده‌ای بهتر این دانشگاه‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

دانشگاه‌هایی مانند پیر و ماری کوری، پاریس جنوب و مدرسه عالی نرمال از جمله دانشگاه‌های معتبر فرانسه هستند که اسم آنها در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می‌شود. همچنین ۱۴ دانشگاه فرانسه در لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر حضور دارند.

اعتبار بالای این دانشگاه‌ها باعث شده که مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی فرانسه روزبه‌روز بیشتر شود.

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل زیاد هستند؛ اما از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اخذ نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج و داشتن تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی در فرانسه اشاره کرد.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به فرانسه، مهاجرت کاری است. شرایط اقتصادی خوب فرانسه افراد زیادی را برای کار به این کشور می‌کشاند.

برای اینکه از این طریق بتوانید به فرانسه مهاجرت کنید؛ باید از طرف یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد کار دریافت کنید و این کارفرما از دولت فرانسه اجازه استخدام مهاجر را بگیرد. شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق کار، به نسبت سایر روش‌ها مقداری پیچیده‌تر است.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به کشور فرانسه یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که افراد می‌توانند به کمک آن رؤیای رفتن به فرانسه و زندگی در آنجا را محقق کنند. مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری چندین روش مختلف دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لازم به ذکر است که شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری برای هرکدام از روش‌ها متفاوت است.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌های بسیار ساده مهاجرت به فرانسه، ازدواج رسمی است. کسانی که با یک فرد مقیم فرانسه ازدواج می‌کنند؛ با ارائه مدارک رسمی ازدواج، می‌توانند اقامت فرانسه را اخذ کنند.

همچنین لازم است بدانید که برای اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج، باید زمان زیادی ازآن‌گذشته باشد. افراد باید مدارک لازم جهت متقاعدکردن زندگی مشترک با همسر فرانسوی را در اختیار دولت فرانسه بگذارند.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به فرانسه

شرایط مهاجرت به فرانسه برای روش‌های مختلف باهم فرق می‌کند. اما از هر روشی که برای مهاجرت استفاده کنید؛ باید یک سری مدارک عمومی را ارائه دهید. این مدارک عبارت‌اند از:

هزینه‌های مهاجرت به فرانسه

هزینه مهاجرت به فرانسه یکی از مسائل مهمی است که افراد به آن توجه می‌کنند. هرکدام از روش‌های مهاجرت به کشور فرانسه، هزینه‌های مختلفی را در بر دارد. دراین‌بین روش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.

دراین‌بین هزینه صدور ویزا و پیگیری پرونده‌ها هم باید به سایر هزینه‌ها اضافه شود. افراد برای ویزای شینگن کوتاه‌مدت ۸۰ یورو، ویزای بلندمدت ۹۹ یورو و برای ویزای ترانزیت ۸۰ یورو بپردازند.

بهترین راه برای مهاجرت سریع به فرانسه

همان‌طور که گفتیم؛ مهاجرت به فرانسه راه‌های مختلفی دارد که هرکدام از آنها سختی و پیچیدگی خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن ویزای موردنظر خود را اخذ کنید و در کمترین زمان ممکن به فرانسه مهاجرت کنید؛ باید به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

پارسی کانادا یکی از معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که بیش از ده سال در این حوزه فعالیت می‌کند. این مؤسسه انواع خدمات مهاجرتی را به افراد متقاضی ارائه می‌دهد تا بدون هیچ زحمتی اقامت فرانسه و سایر کشورهای دیگر را اخذ کنند.

سخن نهایی

مهاجرت به فرانسه روش‌های مختلفی دارد. هرکدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارند که افراد قبل از انجام هر کاری باید آشنایی کاملی با آنها داشته باشند.

در این مطلب علاوه بر شرایط مهاجرت به فرانسه، جدیدترین راه‌های مهاجرت به این کشور را معرفی کردیم تا با اطلاعات بیشتری برای اخذ ویزای موردنظر خود اقدام کنید.

خروج از نسخه موبایل