کد خبر: 21040190961
تولید و بازرگانیروزنامه

آینده درخشان چادرملو با انجام بیش از ۳۰ پروژه طی ۴ سال

ناعمه شاهوردیلو

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به تشریح طرح‌های این شرکت که با هزینه ۴میلیارد دلاری ۵ میلیارد دلار سود برای این مجموعه به همراه آورده است، پرداخت و گفت که تقریبا به جز دو پروژه که احتمالا این ماه تعیین تکلیف خواهد شد، بقیه  پروژه‌هایی که داشتیم و حول و حوش ۳۰ پروژه‌ است، همه تعیین و تکلیف شده‌اند، پیمانکار انتخاب شده است و در حال تجهیز کارگاه هستند.

ناصر تقی‌زاده با بیان اینکه این پروژه خدمت بزرگ ملی است، ادامه داد:  انتظار از شرکت‌های بزرگ این است که بار توسعه مملکت را بر دوش داشته باشند که بخشی از آن از منافع خود شرکت و بخش دیگر هم  از منابع بانکی است.

او افزود: فکر می‌کنم در طول ۳ تا ۴ سال آینده بسیار درخشانی در انتظار چادرملو خواهد بود؛ مشروط به اینکه تداوم حمایت سهامداران را در هر زمینه‌ای چه مالی چه غیرمالی پشت سر خودمان داشته باشیم و به شرکت اجازه ندهند که دچار عدم تمرکز شود. اجرای ۳۰ پروژه و تامین  منابع مالی و به عبارتی انتخاب پیمانکاران نیازمند تمرکز است تا تیم همکاران من بتوانند با فراغ بال کارشان را انجام دهند.

در ادامه مدیرعامل چادرملو در مورد تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تاکید کرد: به عنوان یک کارشناس صددرصد موافق انجام این کار هستم و به نظر من دیر هم شده است و بایستی خیلی زودتر این اقدام صورت می‌گرفت. شما نمی‌توانید، سیمان که  تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد را در کنار توزیع لبنیات قرار بدهید و آن‌ها را در یک سبد بگذارید.

تقی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بازدید روسیه از چادرملو گفت: ما یک تیم از همکاران و کارشناسامان داریم که می‌فرستیم آنجا برای تبادل اطلاعات، همکاری، نظرهای فنی و استفاده از تجربیات آن‌ها و قرار است باهاشون همکاری‌هایی داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: در کشور ما آیه‌های یاس زیادی خوانده می‌شود؛ اما امروز می‌توانیم بگوییم که در زمینه ساخت کارخانه‌های کنسانتره ،گندله ، آهن اسفنجی و حتی بخشی از واحدهای ذوب خودکفا و هم صاحب نظر هستیم. چه  اشکالی دارد از این ظرفیت و این پتانسیل فرامرزی استفاده و تلاش کنیم این پتانسیل را به آن سوی مرزها هم منتقل کنیم.

مدیرعامل چادرملو درباره برنامه‌های این مجموعه برای افزایش سرمایه گفت: قطعا اجرای این حجم از  پروژه با سرمایه ۱۱ میلیارد تومانی ممکن نیست.

حتما ظرف ۲ ماه آینده گزارش‌هایی را تنظیم می‌کنیم و به استحضار سهامداران می‌رسانیم که افزایش سرمایه داشته باشیم که حداقل صد درصد یا حتی بیشتر از صد در صد خواهد بود .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا