کد خبر: 161201123497
اقتصاداقتصاد کلانتولید و بازرگانی

ابراز امیدواری خوانساری نسبت به تغییر شرایط اقتصادی در سال آینده

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که تحریم‌ها نقشی بزرگ در مشکلات اقتصادی کشور داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که سال آینده شرایط در اقتصاد کشور تغییر کند.

به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در سال‌های گذشته مهم ترین عاملی که به اقتصاد کشور ضربه زد، تحریم ها بود و این بحثی که مطرح می شد تحریم ها هیچ نقشی در اقتصاد کشور ندارند دیدیم که اشتباه بود و امروز برای همه مشخص شده است که مهم ترین بحرانی که اقتصاد کشور را به این روز کشانده بحث تحریم ها بوده است.

اگر امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که هر روز دچار بحران‌های اقتصادی هستیم عامل اصلی آن تحریم ها است.

امیدوارم سال آینده بتوانیم بر همه این مشکلات فائق بیایم، البته مشکلات کشور بسیار زیاد است و اتاق هم در این بین باید نقش جدی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اقداماتی که در این اتاق در سال‌های گذشته صورت گرفته، تشریح کرد: اتاق بازرگانی حلقه واسطی هست بین حاکمیت و بخش خصوصی و در همه دوره ها و عصار و بزنگاه های تاریخی توانسته نقش جدی را بازی کند.

در همه جای دنیا شاهدیم که دولت ها و حاکمیت توسط واسطه هایی با کل مردم کشورشان در ارتباط هستند مانند احزاب، تشکل ها، سندیکاها و ان جی اوها که زبان واسطی هستند بین حاکمیت و مردم که می توانند باب گفت‌وگو را در جهت حل مسائل کشورشان باز کنند.

خوانساری ادامه داد: در این دوره تلاش کردیم اتاق تهران را با یک سابقه ۱۴۰ ساله و میراث بزرگی که دارد بازشناسی و معرفی کنیم. در جلسه قبل دبیرکل اتاق گزارش داد که ما حتی یک صفحه ویکی پدیا از امین الضرب به عنوان کسی که اتاق را پایه گذاری کرده است، نداشتیم.

در طول این ۸ سال تلاش کرده‌ایم یک موزه دیجیتال برای اتاق طراحی و سابقه و پیشینه خودمان را به رخ بکشیم و از تاریخ ۱۴۰ ساله اتاق بگوییم. با تدوین این ویکی پدیا سعی کردیم در آن به تمام کارآفرینان برتر کشور و اعضا اتاق در طول این سال ها که تلاش کرده اند نقشی را در اقتصاد کشور برای به پا داشتن اتاق ایفا کنند، بپردازیم و تاریخ فعالیت های اتاق در حافظه تاریخی ملت باقی بماند.

همایش امین الضرب که هر سال برگزار کرده‌ایم و انتخاب کارآفرینان برتر دال بر همین موضوع بود که بتوانیم اتاق را بهتر معرفی کنیم و از تلاش فعالان اقتصادی در شرایط سخت اقتصادی کشور، تجلیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما قدردان زحماتی هستیم که در همه دوره ها در چهل سال گذشته در اتاق تهران کشیده شده است، همه عزیزانی که سعی کرده‌اند جایگاه اتاق را از طوفان هایی که از ابتدای انقلاب برای اتاق وجود داشت حفظ کنند، ایستادگی و مقاومت کردند.

ما هم در این دو دوره سعی کردیم در ادامه تلاش هایی که قبلی ها داشتند، جایگاه اتاق را ارتقاء دهیم. اتاق را نباید دستکم بگیریم و اتاق می تواند در بهبود شرایط نقش جدی بازی کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا