کد خبر: 081201122401
روزنامهعصر انقراض (طنز)

ابر را دید و گفت می‌بارد (طنز)

قالیباف: «افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، شرایط ارزی فعلی کشور را پیش‌بینی کرده بود.»

راضیه حسینی

شرایط ارزی فعلی کشور به حدی نامشخص و دور از ذهن بود که خدابیامرز نوستراداموس هم اگر زنده بود نمی‌توانست تشخیص بدهد قرار است دلار گران شود. در واقع همه‌ی اقتصاددانان کشور و حتی خارج نشینان هم تصور می‌کردند دلار قرار است ارزان شود.

این پیش‌بینی در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز است و می‌توان آن را در لیست «کرامات شیخ» قرار داد. این لیست حاوی کرامات خاصی است که مسئولان محترم هر بار از خودشان نشان می‌دهند. پیش از پیشگویی منحصربه‌فرد جناب آقای قالیباف، افراد دیگری هم در این لیست قرار داشتند. مانند آقای چمران که پیش‌بینی کرده بودند اگر در تهران زلزله بیاید خسارات زیادی وارد خواهد شد.

در واقع این‌گونه پییش‌بینی‌‌ها و جملات خاص، قدمت تاریخی دارد و شاعران درباره‌ی آن شعرها سروده‌اند. مثلاً «مرغ نر را خروس می‌گویند» «زیر ابروی مردمان چشم است»، «در سمرقند گربه دم دارد… در بخارا الاغ دم دارد.» و از این دست خبرهای مهمی که فقط از مسئولان زمان برمی‌آید. در واقع بسیاری از کشف‌ها و پیشگویی‌های مهم در دنیا توسط مسئولان انجام شده است.

مثلاً در جایی آمده است شیخی در گذشته چنان کراماتی داشت که «ابر را دید و گفت می‌بارد.» احتمالاً پس از پیشگویی این شیخ بود که مردم فهمیدند ابرها توانایی بارش دارند و تا به حال به چنین مسأله‌ای فکر نکرده بودند.

از همین جا می‌توان متوجه شد که چرا به مسئولان، نخبه و به ما، معمولی می‌گویند. کار نخبگان پیشگویی و گفتن خبرهایی خاص است. کار ما مردم هم تعجب و تحسین آن‌هاست.

فقط مانده‌ایم با این‌همه کرامات از شیوخ مختلفی که داریم چرا تا به حال به اولین قدرت دنیا تبدیل نشده‌ایم؟ احتمالاً هنوز دنیا مسئولان ما را کشف نکرده و نمی‌داند چه نخبگانی در درون کشور داریم.

کاش زودتر دنیا بفهمد و مثل ما انگشت به دهان و حیران شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا