کد خبر: 241101120689
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

ابلاغ سقف سود سپرده های مدت دار پست بانک

ممنوعیت پرداخت سود علی الحساب به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار، بیش از نرخ‌های مصوب به شعب پست بانک ایران ابلاغ شد.

معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران، بخشنامه‌ ممنوعیت اختصاص سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار بیش از نرخ‌های سود علی الحساب مصوب شورای پول و اعتبار را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، این بخشنامه بر اساس نامه شماره ۳۶۰۱۹۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت اختصاص سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار بیش از نرخ‌های سود علی الحساب مصوب شورای پول و اعتبار صادر شده است.

سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ماده ۱۴ قانون پولی و بانکی کشور، مواد ۳ تا ۶ قانون عملیات بانکی بدون ربا و آیین‌نامه فصل مرتبط، اعلام کرد: بانک‌ها در بکارگیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار وکیل بوده و سود بدست آمده را متناسب با مدت، مبالغ سپرده‌های سرمایه‌گذاری و رعایت سهم منابع بانک در این عملیات تقسیم خواهند کرد و به هیچ یک از سپرده‌های دریافتی، رقم از قبل تعیین شده، به عنوان سود قطعی پرداخت نخواهد شد.

بر اساس این نامه، تخلف از این بخشنامه، تبعاتی همچون، تحمیل خسارت به سهامداران، اعمال تبعیض ناروا بین سپرده‌گذاران، اخلال در سیاست‌های پولی و مالی و ایجاد رقابت ناسالم بین موسسات مالی و اعتباری را در پی دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا