کد خبر: 11080052696
اخبار شرکت هابانک و بیمه

اتصال صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به سامانه خودکاربری قوه قضائیه

صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به سامانه خودکاربری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه متصل شد تا قسمت عمده‌ فرآیند عملیات دادرسی از طریق این سامانه صورت پذیرد.

به گزارش صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، مصطفی محمدی، مدیر شعبه استان تهران با بیان اتصال صندوق به سیستم خودکاربری اشخاص حقوقی مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل محترم اقدام مهم اتصال صندوق به سیستم خودکاربری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه صورت گرفته که منجر به تسریع در امور، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های صندوق و ارباب رجوع می‌شود، لذا ضروری است استفاده‌های بهینه و توسعه دسترسی‌ها به‌صورت جدی پیگیری شود.

محمدی اتصال به سامانه خودکاربری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه را رویکردی نوین عنوان کرد و گفت: سامانه خودکاربری از سوی قوه قضائیه ایجاد شد که امکان ثبت دادخواست، لوایح، دفاعیه اعم از بدوی و تجدیدنظر در محاکم، پاسخ و ارسال مکاتبات مختلف و درخواست استعلام‌ها از محاکم قضایی بدون ارسال سند و مراجعه حضوری همکاران حقوقی قسمت عمده‌ای از فرآیند رسیدگی و دادرسی پرونده‌ها از طریق این سامانه انجام می‌گیرد.

مدیر شعبه استان تهران با بیان ویژگی‌های بارز این سامانه که یکی از راهکارها در بستر دورکاری و کاهش مراجعات حضوری و تسریع در امور را فراهم کرده است گفت: کارشناس حقوقی سابق بر این باید برای فرآیند رسیدگی به یک پرونده با مراجعات مکرر به محکام قضائی زمان زیادی صرف می‌کرد ولی اکنون با صرف همان بازه زمانی به چندین پرونده رسیدگی و از طریق این بستر الکترونیکی اقدامات محوله حقوقی را غیر از ساعات اداری هم می‌تواند انجام ‌دهد و بدین‌وسیله از مراجعات حضوری کارشناسان و ارباب رجوعان به محاکم و دفاتر خدمات قضائی و صندوق جلوگیری می‌شود.

محمدی افزود: روند رسیدگی به پروند‌ه‌های صندوق با سامانه خودکاربری تسهیل و در بازه زمانی کوتاه با کاهش اطاله دادرسی همراه هست و پرداخت خسارت تعلق یافته به زیان‌دیدگان تسریع و رضایت‌‌شان فراهم می‌شود.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد: در صورتی‌که شرکت‌های بیمه از طریق بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران رسیدگی به پرونده‌ها در بستر الکترونیکی فراهم شود، اقدام مهمی در جلوگیری از پرداخت خسارت‌های غیر واقعی نیز محسوب می‌شود و شفافیت در صنعت بیمه را بالا خواهد برد همان‌طور که صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بصورت الکترونیک تمام اقدامات حقوقی را از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: باید توجه داشت که امر قضا و مسئله خطیر دادرسی و رسیدگی به پرونده‌ از حساسیت فوق‌العاده برخوردار است لذا با استفاده از سامانه خودکاربری، شفافیت و تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها، از ایجاد اطاله دادرسی جلوگیری و بدین‌گونه از زیان وارده به منابع مالی صندوق به دلیل افزایش نرخ سالانه دیات پیشگیری لازم بعمل می‌آید.

محمدی در پایان اذعان کرد: ما اصل را بر این می‌دانیم مردم در سریع‌ترین زمان ممکن به حقوقشان برسند و این خدمت‌رسانی به بهترین نحو صورت پذیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا