کد خبر: 030203156917
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

اتفاقی عجیب در بازار ارز دیجیتال

میانگین کارمزدهای پرداخت‌شده در شبکه بیت کوین تنها یک روز پس از رسیدن به رکورد ۱۲۸ دلار در ۲۰ آوریل – روز اجرای چهارمین هاوینگ بیت کوین – به شدت کاهش یافته است.

با توجه به اطلاعات از پلتفرم mempool.space، از ۲۱ آوریل، کارمزد تراکنش‌های با اولویت متوسط در شبکه بیت کوین کاهش یافته و در حال حاضر به طور متوسط به ۸ تا ۹ دلار رسیده است.

تنها یک روز قبل از آن، کل درآمد ماینرهای بیت‌کوین، که شامل پاداش‌های بلاک و همچنین کارمزد تراکنش‌ها است، به رکورد ۱۰۷٫۸ میلیون دلار در یک روز افزایش یافت.

در آن روز، مبلغ خیره‌کننده ۳۷٫۷ بیت کوین (۲٫۴ میلیون دلار) تنها به ماینر ViaBTC، در بلاک هاوینگ بیت کوین، یعنی بلاک ۸۴۰ هزار پرداخت شد که به عنوان «پرطرفدارترین بلاک دیجیتال در تاریخ ۱۵ ساله شبکه بیت کوین» هم شناخته می‌شود.

بیشتر تقاضا در بلاک ۸۴۰ هزار از طرف علاقه‌مندان به میم کوین‌ها و توکن‌های غیرقابل تعویض بود که برای ایجاد ساتوشی‌های کمیاب از طریق پروتکل جدید رونز (Runes) رقابت می‌کردند.

طبق گزارش mempool.space، کارمزدهای بالاتر از حد معمول تا حدود بلوک ۸۴۰،۲۰۰ ادامه یافت، با این حال، از آن زمان تاکنون کاهش یافته است.

پرداخت کارمزدهای زیاد به ماینرها در طول روز هاوینگ به این معنی بود که آنها در ابتدا تحت تأثیر این رویداد و کاهش پاداش بلاک از ۶٫۲۵ به ۳٫۱۲۵ بیت کوین قرار نگرفتند. اما اکنون که میانگین کارمزد بلاک بسیار کمتر شده، دیگر اینطور نیست.

در همین حال، رویداد هاوینگ تاکنون تاثیر قابل‌‌توجهی بر قیمت بیت کوین نداشته است.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۶۶،۲۶۰ دلار معامله می‌شود که یک رشد ۱٫۷ درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا