کد خبر: 31050197652
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

احتمال اصلاح قیمت طلا طی روزهای آتی/ فعلا خبری از صعود یا ریزش قیمت نیست

قیمت طلا در محدوده باریکی از رنج قیمت ۱۷۴۹.۱۵ تا ۱۷۴۵.۰۲ دلار در نوسان بوده و با کاهشی اندک، پایین‌ترین قیمت روز خود را در ۱۷۴۴.۰۰ دلار در جلسه آسیایی امروز تجدید کرد.

به گزارش بازار، قیمت طلا در محدوده باریکی از رنج قیمت ۱۷۴۹.۱۵ تا ۱۷۴۵.۰۲ دلار در نوسان بوده و با کاهشی اندک، پایین‌ترین قیمت روز خود را در ۱۷۴۴.۰۰ دلار در جلسه آسیایی امروز تجدید کرد.

این فلز گرانبها پس از ثبت پایین ترین قیمت در روز جمعه یعنی ۱۷۴۵.۵۹ دلار، به روند ریزش ۵ روزه خود ادامه داد. طلا احتمالا در ادامه، تا زمان مشخص نشدن سیاست های واضح و صریح فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی، به حرکت در رنج محدود فعلی ادامه خواهد داد و انتظار ورود سرمایه گذاران سنگین به این بازار، دستکم طی هفته های آتی به چشم نمی خورد.

با در نظر دستور جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو، لحن تندرو این نهاد ممکن است با رسیدن فشارهای قیمتی به سطوح اوج خود کاهش یافته و پیامدهای کاهش نقدینگی ناشی از اقتصاد ایالات متحده ممکن است بعداً تصویر واقعی خود را نشان دهد. برای حفظ تعادل، افزایش نرخ ۵۰ واحد برای ماه سپتامبر نزدیکترین گزینه از دید کارشناسان است.

همچنین، بیشتر اقتصاددانان در نظرسنجی انجام شده توسط رویترز از ۱۶ تا ۱۹ اوت، افزایش نیم درصدی را در ماه آینده پیش‌بینی کرده‌اند.

این هفته، نشانه های سفارش کالاهای بادوام ایالات متحده نیز بینشی در مورد تقاضای کلی بازار ارائه می دهد. در مواقعی که اقتصاد ایالات متحده قبلاً شاخص اصلی قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) را بدون تغییر نشان داده است، کاهش داده های اقتصادی به سود شاخص دلار آمریکا (DXY) نیست.

تحلیل تکنیکال طلا

احتمال اصلاح قیمت طلا طی روزهای آتی؛ فعلا خبری از صعود یا ریزش قیمت نیست

قیمت طلا تا نزدیک ۵۰ درصد اصلاح فیبوناچی (از ۲۱ جولای در ۱۶۸۰.۹۱ دلار تا ۱۰ آگوست در ۱۸۰۷.۹۳ دلار) در ۱۷۴۴.۷۰ دلار در مقیاس ساعتی کاهش یافته است. خط روند شیب دار نزولی که از اوج ۱۲ آگوست در ۱۸۰۴.۰۰ دلار قرار گرفت، به عنوان مقاومت اصلی عمل خواهد کرد.

در حال حاضر، میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره ای (EMA) در ۱۷۵۵.۰۰ دلار به شدت در حال کاهش بوده که به فیلترهای نزولی می افزاید. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) در محدوده نزولی ۲۰.۰۰-۴۰.۰۰ در نوسان است که به نفع نزولی بیشتر در پیش است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا