کد خبر: 0304993190
بازارها و خدمات مالی

احتمال اعلام میزان افزایش قیمت سیمان تا پایان هفته

لیلا ابوالفتحی

فعالان صنعت سیمان طی نامه‌ای با ارائه مستنداتی، درخواست خود را مبنی بر افزایش قیمت سیمان به وزارت صمت ارائه دادند و عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و اعلام کرد که تا پایان هفته این مستندات بررسی و نتیجه آن  به‌صورت تفاهمی  اعلام خواهد شد.

تولیدکنندگان سیمان که از سال گذشته درخواست افزایش ۱۰۰درصدی قیمت سیمان را داشتند، پس از رایزنی‌های زیاد با وزارت صنعت، امسال به افزایش نرخ ۴۰ درصدی هم راضی شدند اما وزارت صنعت آنها را به مصوبه دولت مبنی بر سقف ۳۰ درصدی افزایش قیمت کالاها ارجاع می‌دهد.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، وزارت صمت بر سر افزایش قیمت با تولیدکنندگان سیمان به توافق رسیده بود و قرار شد مصوبه جدید نرخ سیمان پس از تعطیلات نیمه خرداد اعلام شود، اما پس از دو هفته از اعلام این خبر، گویا چانه‌زنی‌های سیمانی‌ها با وزارت صنعت ادامه دارد و هنوز توافق نهایی بر سر میزان افزایش نرخ سیمان حاصل نشده است.

عبدالرضا شیخان، با اشاره به درخواست اولیه تولیدکنندگان برای افزایش ۶۳درصدی نرخ سیمان، گفت: ما سال گذشته درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ سیمان را داشتیم که ۳۷درصد محقق شد. حالا ۶۳درصد باقی‌مانده را مطالبه کرده‌ایم، اما با توجه به شرایط دولت و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، توافق برای نرخ سیمان بر اساس افزایش هزینه‌های تولید و کارشناسی است.

احتمال می‌رود که وزارت صمت با افزایش قیمت ۳۷ تا ۴۰ درصدی افزایش نرخ سیمان موافقت کند و تا پایان هفته نرخ جدید مصوب و اعلام شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا