کد خبر: 04040188314
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

اختصاص ۱٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزە اشتغال‌زایی در کردستان

نمایندە مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندرە و کامیاران از اختصاص هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل اشتغال‌زایی در استان کردستان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

سیدمهدی فرشادان در سومین جلسه شورای برنامەریزی و توسعە استان کردستان اظهار کرد: ۵۲ میلیارد تومان از درآمد حاصل از فروش املاک مازاد دستگاەهای اجرایی استان را می‌توان بە پروژەهای نیمە‌ تمام استان اختصاص داد.

او از رشد ۱۲۴ درصدی اعتبارات از سال ۹۰ تاکنون خبرداد و افزود: برخلاف هجمه‌های رسانه‌ای موجود تخصیص اعتبارات استانی رشد جهشی داشته و رشد ۲۴ درصدی اعتبارات در سال گذشته نشان از تلاش مسئولان و عزم جدی دولت در راستای محرومیت‌زدایی است.

نماینده سنندج به پروژە راە‌آهن تهران، همدان، سنندج و باشماق اشارە و بیان کرد: متاسفانه باوجود اختصاص اعتبارات زیاد به استان کردستان، اما پروژەها نیمه تمام و نیازمند اعتبار بیشتری هستند.

فرشادان ادامه داد: استفادە از ظرفیت مادە ۵۶ منجر بە تسریع در حل مشکلات و اتمام پروژەهای حوزەهای مختلف خواهد شد.

او یادآور شد: نایسر به لحاظ جمعیتی قابلیت تبدیل شدن بهیک شهر را دارد، لذا این مهم در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه درس گرجی، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جادەای استان کردستان گفت: عقد قرارداد ۲ ساله بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۳۵۰ کیلومتر در استان سبب افزایش شاخص راهای آسفالته در استان خواهد شد.

او با اشارە به اجرای برنامه‌های تعریف شدە در این حوزە بیان کرد: قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژەها و آسفالت جادە‌های استان طی ۲ سال آیندە نیاز است.

گرجی عنوان کرد: آسفالت روستای بیساران که به عنوان بزرگترین روستای کشور شناخت شده ه به اتمام رسیدە است.

این مسئول در پایان یادآور شد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان به حوزە راە اختصاص دادە خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا