کد خبر: 05060043577
تولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنکشاورزی

اختلاف ۶ هزار تومانی نرخ مصوب و بازار جوجه یک‌روزه

مشاور عالی هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور از افزایش قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه به ۱۰هزار تومان خبر داد و اظهار کرد که این قیمت ۵هزار و ۸۰۰ تومان بیش از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.

محمدعلی کمالی‌سروستانی در گفت‌وگو با ایلنا با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی بر بازار جوجه یک‌روزه، اظهار کرد: جوجه یک‌روزه یکی از مهم‌ترین نهاده‌های تولید گوشت مرغ است و تغییر در قیمت یا نوسان در بازار آن می‌تواند عرضه و‌ تامین این کالا را دچار مشکل جدی کند.

او ادامه داد: گران‌فروشی جوجه یک‌روزه همراه با مشکلات تامین نهاده‌های خوراک فشار مضاعف را بر مرغداران وارد آورده و بسیاری به فکر ترک تولید افتاده‌اند.

کمالی‌سروستانی قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه در بازار را ۱۰هزار تومان عنوان کرد که ۵هزار و ۸۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب است.

او یادآور شد: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر قطعه جوجه یک‌روزه را ۴هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

کمالی‌سروستانی با تاکید بر اینکه کنترل نکردن واحدهای مرغ مادر برای ما نیز جای سوال دارد، اظهار کرد: در سراسر کشور در مجموع ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مرغ مادر تولیدکننده جوجه یک‌روزه وجود دارد که کنترل آن‌ها با توجه به تعداد محدودشان کار سختی نیست.

او تصریح کرد: با جوجه یک‌روزه ۱۰هزار تومانی هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران ۲۱هزار تومان تمام می‌شود در حالی که قیمت مصوب خرید از آن‌ها ۱۷هزار و ۱۰۰ تومان است.

کمالی‌سروستانی با بیان اینکه مرغداران به دلیل برخوردهای شدید تعزیراتی امکان فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب را ندارند، افزود: اگر مرغداری اقدام به فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب کند علاوه بر جریمه و تحویل ندادن نهاده به آن، مجوز جوجه‌ریزی نیز داده نمی‌شود.

او همچنین از تاخیر ۳ تا ۴ماهه تحویل نهاده‌های دامی به مرغداران به رغم اعلام سهمیه در سامانه بازارگاه خبر داد که مرغداران را در سیر کردن مرغ‌هایشان دچار مشکل کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا