کد خبر: 091201122591
جهانروزنامه

اخراج حداقل ۲۰۰ کارمند از توئیتر

از زمانیکه «ایلان ماسک» مالک توئیتر شده‌است تعداد بسیار زیادی از کارکنان آن یا اخراج شده‌اند و یا استعفا کرده‌اند.

بر این اساس تعداد کارکنان این بستر مجازی از ۷۵۰۰ نفر به ۲۳۰۰ نفرکاهش یافته است. موج جدیدی از اخراج درشبکه مجازی« پرنده آبی» به راه افتاده است.

بر اساس گزارشات نیویورک تایمز توئیتر ۲۰۰ نفر از کارکنانش، معادل ۱۰ درصد نیروانسانی خود را از جمله مدیربخش تولیدات درحال توسعه و معمار بخش جدید اشتراک پرداختی خود را اخراج کرده‌ است.

این نشریه همچنین افزوده: اخراج‌ها بیشتر شامل رؤسای تولید، کارشناسان اَبَرداده‌ها، مهندسین شاغل در فراگیری خودکارو بخش مصون‌سازی این بستر مجازی شده‌است. اما توئیتر هنوز این اخبار را درپاسخ به سئولات خبرگزاری فرانسه تأئید نکرده است.

بر اساس گزارشات نیویورک تایمزخانم «اِستِرکرافورد» رئیس بخش تولیدات درحال توسعه از جمله کارکنان اخراجیست. وی از معدود مدیران توئیتر است که از زمان خرید آن بوسیله «اِلان ماسک» استعفا نداده و اخراج نشده بود.

وی حمایت کامل خود را از مالک جدید توئیتر بارها اعلام کرده بود و برای نشان دادن وفاداریش عکسی از خودش را دریک کیسه خواب در محل کارش توئیت کرده بود.

اما روز دوشنبه در توئیتی جدید نوشت: «سخت‌کوشی و خوش‌بینی من یک اشتباه بود واین بدترین چیزیست که می‌شود به آن فکر کرد.

کسانی که به این وضعیت می‌خندند خود نیز درمعرض اخراج قرار دارند. من به همه کسانی که با وجود جنجالهای بسیار برای سرپانگهداشتن این بسترمجازی تلاش کردند افتخار می‌کنم.»

«ایلان ماسک» پس از آنکه این شبکه مجازی را به قیمت ۴۴میلیارد دلار خرید در ماه نوامبر(آبان) بیش از نیمی‌از نیروهای آن را اخراج کرد. پس ازآن نیز همواره این روند ادامه یافته‌است.

توئیتر در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر۱۴۰۱) ۷۵۰۰ کارمند داشت. درحالیکه بنابر گفته «ایلان ماسک» درماه ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) فقط ۲۳۰۰ نفر دراین بستر مجازی باقی مانده‌اند.

براساس برآورد نیویورک تایمز تعداد کارکنان این شبکه اجتماعی بالغ بر ۲ هزار نفراست. بنا به گفته آگاهان در این شبکه اجتماعی تعداد کسانی که دربخش درآمدزای آن فعالیت می کرده‌اند از ۳۰ نفر به ۸ نفر کاهش یافته است.

منبع: سایت خبری ۲۰ دقیقه

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا