کد خبر: 2209998452
اقتصاد

ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا با افت ۱۰۰ هزار تومانی نرخ سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش ایرنا، در ساعت ۱۴ و ۵ دقیقه روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان معامله شد.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه به چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مبادله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۶۵ هزار تومان فروخته شد.

انس جهانی طلا نیز امروز با کاهش قیمت نسبت به آخرین ساعات کاری روز گذشته به قیمت یک‌هزار و ۸۴۰ دلار رسید.

به گزارش ایرنا، دو هفته گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و نوسان ارزی و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا نیز تأثیر گذاشت.
از سوی دیگر کاهش نرخ اونس جهانی طلا نیز باعث افت قیمت طلا و سکه شده است، به نظر کارشناسان احتمال افت بیشتر اونس جهانی طلا در هفته های آینده وجود دارد. آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری را کاهش خواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا