کد خبر: 21080054536
اقتصادانرژی

مذاکرات کم‌سابقه آمریکا و روسیه درباره بازار نفت

مقامات بلندپایه وزارت انرژی روسیه و آمریکا در حاشیه کنفرانس اقلیمی COP۲۶ در گلاسکو، درباره ثبات بازارهای نفت گفت و گو کردند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه ای که از سوی وزارت انرژی روسیه منتشر شد، پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه و دیوید تورک، همتای آمریکایی وی درباره همکاری دوجانبه در خصوص بازارهای انرژی بین المللی و اقدامات چند جانبه در گروه جی ۲۰ به منظور تثبیت بازارهای جهانی نفت گفت و گو کردند.

خبرگزاری تاس در گزارشی نوشت: دیدارهای رو در رو میان مقامات دولتی روسیه و آمریکا به دلیل تنش در روابط دو جانبه که ناشی از تحریمهای آمریکاست، به ندرت دیده می شود. در حوزه انرژی چنین دیدارهایی به دلیل این که عمده تحریم ها صنعت نفت و گاز روسیه را هدف گرفته اند، کم سابقه است.

در این راستا، دیدار میان سوروکین و تورک نشان می دهد دولت بایدن پس از درخواست‌های مستقیم و بی نتیجه ماندن تقاضا از اوپک پلاس، با جدیت به دنبال راه‌هایی برای افزایش عرضه نفت است.

روسیه تا اکتبر بیش از ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان پس از آمریکا بود که طبق گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت در هفته نخست نوامبر تولید کرد.

روسیه همچنین صادرکننده بزرگ نفت به آمریکا است و در اوت دومین صادرکننده بزرگ نفت به این کشور پس از کانادا بود. افزایش صادرات نفت روسیه بدنبال تقاضای بالاتر برای سوخت روی داد که باعث شد پالایشگاه‌ها به دنبال خوراکی باشند که بازدهی بالاتری داشته باشد و نفت روسیه کیفیت مورد نظر آنها را داشت.

این دیدار همچنین می تواند به عنوان یک گام منطقی بعدی پس از مذاکراتی که مقامات آمریکایی با عربستان سعودی درباره بازارهای نفت و احتمالا تلاش برای متقاعد کردن ریاض برای افزایش تولید داشتند، دیده شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت بایدن مکررا اعلام کرده که در تلاش برای یافتن راهی به منظور پایین بردن قیمت‌هاست اما درباره ابزارهایی که در نظر دارد استفاده کند توضیحی نداده است و تنها اعلام کرده که از همه گزینه های موجود استفاده خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا