کد خبر: 24030186727
روزنامه

ادامه فعالیت صنعت متانول با وجود افزایش هزینه‌ها در پی تحریم‌ها

میترا محمدپور

دبیر همایش و مدیر روابط عمومی پتروشیمی زاگرس خاطرنشان کرد که با وجود افزایش هزینه‌های صنعت متانول به دیلیل اعمال تحریم‌ها فعالیتی در این صنعت متوقف نشد.

سیدمحمدعلی مقدسی با ابراز امیدواری برای رفع تحریم‌ها ادامه داد: تحریم‌ها هزینه‌های ما را در حوزه مالی،  تولید و حمل‌ونقل افزایش داد ولی چون بر اساس اوضاعی که پیش می‌آید، مجبوریم که تصمیمات جدیدی بگیریم و سیاست‌های متفاوتی را اتخاذ کنیم که بتوانیم در این زمینه حرکت کنیم، پس ما هم در همین اوضاع کار را ادامه دادیم و با این شرایط کار می‌کنیم.

او به پیشینه برگزاری سمینار متانول ایران اشراه کرد و گفت: این سمینارها در ۴ دوره با محورهای مشخصی برگزار شده است. دوره اول سال ۹۶، دوره دوم سال ۹۷، دوره سوم سال ۹۸ و دوره چهارم هم که اکنون در ۱۴۰۱ برگزار شد. این فاصله‌ای هم که از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ افتاد به دلیل پاندمی کرونا بود که ما نمی‌توانستیم دور هم جمع شویم.

مطالب پیشنهادی

مدیر روابط عمومی پتروشیمی زاگرس، مباحثی که در سمینار متانول دنبال می‌شود را شامل بحث  نوآوری در صنعت متانول، مباحث فنی در بهبود تولید فرآیندهای متانول، مباحث حوزه هم‌گرایی در بحث‌های فروش لجستیک و حمل‌ونقل، مساله تامین‌کنندگان، مباحث حوزه صادرات، اثرگذاری تحریم‌ها و اثراتی که روی صنعت متانول دارد و همچنین راه‌های برون رفت از آن عنوان کرد.

مقدسی خاطرنشان کرد: در این سمینار به صورت محوری به این موراد پرداخته می‌شود و هدف نهایی ما مساله همگرایی بین شرکت‌های تولیدکننده متانول است که امیدوارم به این هدف دست پیدا کنیم.

او همچنین از وجود «کارگروه تولیدکننده متانول ایران» خبر داد و اظهار کرد: تمام شرکت‌های تولیدکننده در آن عضو هستند و شرکت‌های متانولی که در حال ساخت هستند نیز از خدمات این کارگروه مانند خدمات مهندسی کارآموزی نیروها استفاده می‌‌کنند. حمایت‌ها و همکاری‌های خوبی نیز در حوزه‌های فنی وجود دارد که نمی‌گذارند تولید متوقف شود.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی زاگرس با بیان اینکه بازنگری در نرخ‌های گاز و یوتیلیتی جز اهداف تمام متانول‌سازهاست، تصریح کرد: چراکه حاشیه سود ما را به شدت کاهش داده است، یعنی بعضی جاها داریم به نقطه سربه سر می‌رسیم و این زنگ خطر است، چون بعضی از کسانی که به صورت مستقیم مشغول کار هستند، صنایع وابسته و پایین‌دستی و غیرمستقیمی هستند که شاید شامل هزاران و حتی صدهزار نفر آدم شوند که در این صنعت مشغول فعالیت هستند و این خودش ضرر زیادی به اشتغال و اقتصاد مملکت می‌زند که امیدواریم دولت در این زمینه با ما همکاری کند.

گفتنی است؛ در حاشیه چهارمین سمینار متانول ایران از نشریه متانول ایران رونمایی شد و تفاهم‌نامه بین شرکت پتروشیمی زاگرس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به امضا رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا