کد خبر: 20040190647
اقتصاداقتصاد کلانتولید و بازرگانیصنعت و معدن

ارائه تسهیلات جدید هزار میلیاردی به صنایع کوچک

معاون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: طبق تفاهم نامه ای که با یکی از بانکها منعقد کردیم می‌توانیم تا هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق صدور ضمانت نامه به صنایع کوچک بپردازیم.

به گزارش مهر، محبوب پناهی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به موجب قانون، صرفاً جهت پر کردن خلأ وثیقه مابین تولیدکننده و ذی‌نفعان بانکی تشکیل شده است، اظهار کرد: زمانی که سرمایه‌گذار یا کارآفرین به دنبال راه اندازی یک واحد تولیدی است، شاهد هستیم تمام دارایی خود را صرف خرید و راه‌اندازی تأسیسات فیزیکی ماشین‌آلات و مواردی از این قبیل خواهد کرد و تقریباً دارایی قابل توجهی که به عنوان وثیقه نزد بانک‌ها به ضمانت بگذارد، نخواهد داشت.

زمانی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کند، بانک‌ها بنا به نگاه اقتصادی که دارند محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند و معمولاً تولیدکننده با مشکل مواجه خواهد شد.

معاون فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: صندوق ضمانت صرفاً برای پر کردن این خلأ تأسیس شده است تا این ضمانت‌نامه را برای واحدهایی که دچار مشکل وثیقه هستند، صادر کند و آنها بتوانند به راحتی از تسهیلات بانکی که بیشتر، تسهیلات سرمایه در گردش است، استفاده کنند.

در این راستا صندوق ضمانت با تمامی بانک‌های کشور اعم از خصوصی و دولتی تفاهم‌نامه‌هایی دارد و ضمانت‌نامه صندوق مورد پذیرش تمامی بانک‌ها در سطح کشور است.

معاون فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: در همین راستا با امضای تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌ها، امسال می‌توانیم تا مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال (هزار میلیارد تومان) تسهیلات را با معرفی و تضمین صندوق و از طریق صدور ضمانت نامه در اختیار صاحبان صنایع کوچک‌ به واحدهای متقاضی اعطا کنیم.

پناهی یادآور شد: تاکنون صندوق بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرده و توانسته است اثربخشی مطلوبی در حوزه‌های اقتصادی از جمله اشتغالزایی و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی از جمله مناطق زلزله‌زده کرمانشاه داشته باشد.

وی افزود: امسال نیز به منظور اثربخشی بیشتر سقف ضمانت‌نامه‌ها از ۳۰ به ۵۰ میلیارد ریال و ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری از ۳۰ به ۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

با توجه به صدور ضمانت نامه‌های اعتباری از جمله سرمایه در گردش، توسعه و خرید اعتباری همچنین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری از جمله شرکت در مزایده و مناقصه، پیش پرداخت و حسن انجام کار توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، می‌توانیم ادعا کنیم که سبد محصولات صندوق دارای تنوع زیادی است که می‌تواند اکثر فعالیت‌های صنعتی کشور در صنایع کوچک را تحت پوشش قرار خواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا