کد خبر: 160801107632
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

ارائه ۵۹ خدمت توانبخشی ستاره‌دار در سیستان و بلوچستان

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه ۵۹ خدمت توانبخشی ستاره دار در استان اجرا خواهد شد، اعلام کرد که سازمان بیمه سلامت ایران به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ملحق شده که این طرح حرکت از سمت خدمات الکترونیک به سمت خدمات هوشمند است.

شهرکی در گفت وگو با ایسنا- از کاهش هزینه‌های درمانی و توانمند سازی بیمه شدگان و پوشش بیمه‌ای ۵۸۱ هزار و ۱۷۴نفر از اقشار ضعیف استان به صورت رایگان خبر داد.

او اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان در جمعه هشتم مهر امسال در پی ناآرامی‌های بوجود آمده دچار حریق شد و به دلیل شدت حریق، طبقات اداره‌کل فروریخت.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: اولین جلسه شورای اداری سازمان در بیمارستان تامین اجتماعی برگزار و کارکنان توجیه شده و از همان لحظه اول پاسخگوی مردم از طریق سامانه های الکترونیک بودند.

شهرکی ادامه داد: کمتر از ۴۸ ساعت کارکنان بیمه سلامت در بیمارستان بوعلی استقرار یافته و بعد از آن شروع به کار در این مکان انجام شد.

او بیان کرد: اکنون تمام ارتباطات با سرورهای سازمان بیمه سلامت برقرار شده و تمام خدمات به صورت روتین انجام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: این خدمت‌رسانی حاصل یک سری اقدامات الکترونیکی  بود که از قبل طراحی شده و تمام فرایندها در بستر الکترونیک انجام می‌شود.

شهرکی در رابطه با میزان خسارت به این اداره گفت: ۲۴ میلیارد تومان تجهیزات و ۳۰ میلیارد تومان ابنیه این اداره‌کل خسارت کامل دیده است.

او ادامه داد: با استفاده از زیرساخت ایجادشده، بسته‌های خدمتی که در استان‌های دیگر ارائه می‌شد، در این استان نیز قابل  ارائه است.

مدیر کل بیمه‌ سلامت استان با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر از زوجین نابارور در استان تحت درمان قرار گرفتند، بیان کرد: در این زمینه با مرکز مولود و اوشیدا قرارداد بسته شده و تاکنون ۸۱۷ میلیون تومان هزینه درمان ناباروری پرداخت شده است.

شهرکی افزود: بیمه سلامت در اجرای طرح دارویار تاکنون ۶۳ قلم داروی تخصصی و  فوق تخصصی و ۲۸ قلم ملزومات پزشکی را در درمان ناباروری تحت پوشش خود قرار داده است.

او تصریح کرد: امسال عقد قرارداد با ماماهای دارای پروانه مطب معتبر استان نیز انجام شده و اکنون با ۲۸ ماما قرارداد داریم.

این مسئول گفت: تیر امسال با اجرای طرح دارویار یک جراحی بزرگ در حوزه دارو در استان صورت گرفت، یک اتفاق برد برد انجام شده و منابع مالی این طرح تامین و در حال اجرا است.

شهرکی اذعان کرد: در هفته‌های اخیر شیوه‌نامه اجرای اساسنامه صندوق بیمه‌های خاص و صعب‌العلاج ابلاغ شد که دبیری این صندوق در استان به عهده مدیر کل بیمه سلامت استان است.

او بیان کرد: حدود ۷۵ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان بوده و ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نیز نسخه الکترونیک اجرا می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲۷۰ هزار نفر در بحث اجرای طرح بیمه افراد کم برخوردار در استان بیمه شدند و در قانون حمایت از معلولین نیز ۵۳ خدمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

شهرکی از کاهش هزینه‌های درمانی و توانمند سازی بیمه شدگان و پوشش ۵۸۱ هزار و ۱۷۴نفر از اقشار ضعیف استان به صورت رایگان نیز خبر داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا