کد خبر: 180701104035
انرژیجهان

اردوغان: زمستان سخت برای اروپا در پیش است

اردوغان گفته که کشورهای اروپایی در زمستان سال جاری میلادی به دلیل محدودیت در انتقال گاز روسیه با مشکلات و دشوارهای جدی روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: تمامی قاره اروپا اکنون در آتش است. تمامی این قاره در تعجب است. این زمستان چطور خواهد گذشت؟

به گفته رئیس جمهوری ترکیه، کشورش هیچ مشکلی با منابع انرژی در ماه‌های آتی ندارد: “به لطف خدا، ما تمامی آمادگی‌های لازم را داریم. ما همه چیز را برای ملت خود فراهم کرده‌ایم که شامل گاز و ذغال می‌شود.”

اردوغان همچنین به این نکته اشاره کرد که مساله اصلی برای ترکیه این است که چطور گاز را به شهروندانش آن هم با نرخ مناسب برساند و برای این هدف به خوبی کار می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد که آنکارا به عنوان یک میانجی اصلی بین اوکراین و روسیه عمل می‌کند. چند ماه پیش، آنکارا و سازمان ملل متحد میانجی‌گری توافقی بین مسکو و کی‌یف را امضا کردند که بر اساس آن صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه آزاد شد. اردوغان همچنین بارها از دو طرف خواسته تا به یک توافق صلح دست یابند.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح شده که اروپا به دلیل افزایش بهای گاز ناشی از تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین با بحران انرژی روبرو ست.

در حالیکه مقام‌های اتحادیه اروپا اقداماتی را برای کاهش مصرف انرژی به منظور کاهش این وضعیت انجام داده‌اند، مسئولان مختلف و شخصیت‌های عمومی نسبت به وضعیت ناامیدکننده‌ای که ممکن است این قاره دچارش شود، هشدار داده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا