کد خبر: 200402132545
جهانروزنامه

ارزش ذخایر بیت کوین نامزد ریاست جمهوری آمریکا فاش شد

ترجمه: سلیم حیدری

اطلاعات مالی رابرت کندی جونیور نشان می دهد که او ۲۵۰۰۰۰ دلار دارایی دیجیتال پرچمدار (بیت کوین) دارد.

CNBC روز جمعه گزارش داد که افشای اطلاعات مالی روشن کرده است که رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده (علیرغم ادعای قبلی خود مبنی بر اینکه در ارزهای رمزنگاری شده دارای سرمایه نیست) تا ۲۵۰ هزار دلار بیت کوین دارد.

کندی از زمانی که کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد، مدافع ثابت ارز دیجیتال بوده و در موارد متعدد در رویدادها و رسانه های اجتماعی از آن تمجید کرده است.

کندی در یک کنفرانس بزرگ بیت کوین در میامی در ماه می (اردیبهشت) گفت: من یک سرمایه گذار نیستم و برای مشاوره سرمایه گذاری اینجا نیستم. در این کنفرانس او همچنین اعلام کرد که کمپین او اولین کمپینی است که کمک های مالی بیت کوین را در ایالات متحده می پذیرد.

با این حال، افشای مالی ۳۰ ژوئن (۹ تیر) که توسط CNBC به دست آمد نشان داد که او بین ۱۰۰۰۰۱ تا ۲۵۰۰۰۰ دلار بیت کوین دارد.

این سند اطلاعات بیشتری درباره زمان یا اینکه توسط چه کسی این بیت کوین خریداری شده ارائه نمی دهد، تنها این که از زمان سرمایه گذاری کمتر از ۲۰۱ دلار بازگشت داشته است.

به گفته مدیر ستاد انتخاباتی کندی، دنیس کوچینیچ، این دارایی ها پس از سخنرانی وی در کنفرانس در ماه مه (اردیبهشت) و قبل از ۳۰ ژوئن (۹ تیر) خریداری شد.

به گزارش CNBC، تیم مبارزات انتخاباتی کندی در ابتدا اعلام کرد که بیت کوین متعلق به همسرش است و نامزد ریاست جمهوری دارای ارز دیجیتال نیست.

این تیم گفت: “سرمایه‌گذاری‌ها متعلق به او نبود، بلکه مال همسرش بود. او در تصمیمات سرمایه گذاری او دخالتی ندارد.”

با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، یک نماینده کمپین بیانیه جدیدی منتشر کرد که تأیید کرد سرمایه گذاری بیت کوین واقعاً متعلق به کندی بوده است.

این سخنرانی می گوید: “من در آخرین تماسم اشتباه کردم. آقای کندی در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، او هیچ دارایی ارز دیجیتال نداشت. اما بعداً به وجود آمد.”

در اواخر ژوئن (تیر)، کندی توییتی را منتشر کرد و بیت کوین را به عنوان سنگری در برابر تمامیت خواهی و دستکاری عرضه پول ما توصیف کرد، این راه را به سوی آینده ای نشان می دهد که در آن نهادهای دولتی شفاف تر و دموکراتیک تر هستند.

کندی جونیور پسر دادستان کل سابق و سناتور رابرت اف کندی و برادرزاده سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، جان اف کندی است.

حمایت او در زمانی صورت می‌گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در غیاب یک چارچوب قانونی مناسب برای دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده، کسب‌وکارهای رمزنگاری را سرکوب می‌کند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا