کد خبر: 231101120534
روزنامهعصر انقراض (طنز)

از این عادی‌تر هم مگر می‌شود؟ (طنز)

سخنگوی شهرداری تهران: «با این حجم گسترده از بارش برف، ترافیک تهران عادی است»

راضیه حسینی

عضو شورای شهر تهران: « ۶ ساعته از سئول به اوین رسیدم. برخی نیمه‌شب ماشین‌های‌شان را رها کرده و به خانه رفتند. »

شاید فکر کنید ۶ ساعت ماندن در مسیر و رها کردن خودرو، امری کاملاً غیر عادی است، ولی طبق معمول اشتباه فکر کرده‌اید. همه چیز کاملاً عادی است.

حتی اگر بعد از ۲۴ ساعت به مقصد برسید. حتی اگر اصلاً به مقصد نرسید، باز همه چیز عادی است. در واقع نباید انتظار زیادی از شهرداری تهران داشت.

همین که در شرایط عادی، بدون برف و باران، اتفاق غیرعادی‌ای نمی‌افتد جای شکرش باقی است و باید از مسئولان ممنون بود. همین که هیچ‌وقت در هوای آفتابی مجبور نشده‌اید مسیری را ۶ ساعته بروید و خودروی‌تان را وسط راه رها کنید، موفقیت بزرگی است.

 بهتر است به جای انتقاد از عملکرد شهرداری، از آسمان شاکی شوید که چرا وقتی می‌داند وضعیت تهران این شکلی است برف می‌فرستد؟ چرا شرایط را درک نمی‌کند؟ چرا مدام مسئولان را به دردسر می‌اندازد؟ همه‌اش تقصیر آسمان است؛ وگرنه مسئولان شهرداری شبانه‌روز مشغول انجام مسئولیت‌های‌شان هستند.

امیدوارم آسمان هرچه زودتر به این بی‌نظمی‌ها پایان دهد و به کارهای بدش فکر کند. امیدوارم هیچ‌وقت زمین از این بی‌نظمی‌ها مرتکب نشود. خودش متوجه شرایط بشود و هیچ‌وقت تهران را نلرزاند؛ چون بعد از یک زلزله‌ی دو، سه ریشتری، اگر سه چهارم تهران با خاک یکسان شود هم مسئولان شهرداری اعلام می‌کنند: «با این شدت زلزله، خرابی‌ها کاملاً طبیعی‌اند. هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتظار داشتید تهران بلرزد و آب از آب تکان نخورد؟ ما که گفته بودیم اگر این اتفاق بیفتد خرابی‌های زیادی پیش می‌آید. پس هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ نداده و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است. اصلاً نگران نباشید.

اگر هنوز زنده‌اید خونسردی خودتان را حفظ کنید. شما از این مرحله‌ی بازی هم به سلامت گذشتید.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا