کد خبر: 020702138678
روزنامهعصر انقراض (طنز)فناوری اطلاعات و ارتباطات

از فضا تا اقیانوس، همه جا با وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات: «حوزه‌ مأموریت‌های وزارت ارتباطات از اعماق اقیانوس‌ها تا فضا را شامل می‌شود.»

راضیه حسینی

«اتصال همه مدارس به فیبر نوری»

کاملاً مشخص است که وزیر ارتباطات عزیزمان در فضا به سر می‌برد وگاهی از همان بالا به اعماق اقیانوس شیرجه می‌زند. در واقع این وسط، و فضای داخل کشوری هیچ وقت به دید وی نمی‌آید و به همین دلیل از همان بالا یک سری خبرهای جذاب اعلام می‌کند.

مثلاً نمی‌داند یک سری مدارس در کشور وجود دارند که سقف و حتی دیوار هم ندارند. دانش‌آموزان هر روز به امید این‌که از نبرد با عقرب‌ها و مارها زنده بیرون بیایند به مدرسه می‌روند.

مدارسی در کشور وجود دارد که با یک عطسه‌ی زمین فرو می‌ریزد، چه رسد به زلزله. فیبر نوری را کجای دل‌شان بگذارند؟ اصلاً گیریم شما موفق شدید همه‌ی مدارس را به فیبر نوری متصل کنید، بعدش چه اتفاقی می‌افتد؟ دانش‌آموزان سرعت و کیفیت اینترنت را تجربه می‌کنند؟ نگویید که قرار است با یک کلیک به دهکده‌ی جهانی متصل شوند.

اصلاً با این‌که در عصر هوش مصنوعی و ربات‌ها، اتصال همه‌ی مدارس به فیبر نوری را دستاورد عظیم می‌دانید کاری نداریم. با پیمایش فضا و اقیانوس هم کاری نداریم، فقط کاش یک فیلم تهیه می‌کردید، مثل آن‌هایی که بینی عمل می‌کنند و از قبل و بعد از عمل فیلم می‌گیرند، تا ما هم بفهمیم چه تغییری در روند دسترسی به اطلاعات جهانی ایجاد شده است. اصلاً چه تغییر می‌تواند ایجاد شود؟ می‌شود لطفاً برای آگاه شدن ما بگویید کدام قسمت از کشور اکنون به فیبر نوری متصل شده است و چه فرقی با باقی قسمت‌ها دارد؟

لطفاً این‌دفعه که سری به اعماق اقیانوس‌ها زدید یک دور چک کنید ببینید ماهی‌های عجیب و غریب کف دریا فیبر نوری را نجویده‌اند؟ در سفر به فضا هم از موجودات فرازمینی سؤال کنید آیا فیبر نوری را به عنوان ناهار نخورده‌اند؟ راستش را بخواهید ما روی زمین هرچه دنبال کیفیت فیبر نوری گشتیم پیدا نکردیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا