کد خبر: 111101119232
روزنامهعصر انقراض (طنز)

از محقق شدن قول‌ها لذت ببرید (طنز)

وزیر نفت: «قولی که دادم محقق شد؛ موفق شدیم سرمای سخت و کم‌سابقه را مدیریت کنیم.»

راضیه حسینی

قول‌های مسئولان همیشه محقق می‌شود مگر آنکه خلافش ثابت شود. مانند قول یک میلیون شغل، که به سرعت محقق شد. قول ساخت مسکن ارزان، از بین رفتن گرانی و …

اگر هم کسی ادعا می‌کند که این قول‌ها محقق نشده اعلام کند؛ البته اگر وجودش را دارد ده تا پانزده سال برود زندان. این هم یکی دیگر از قول‌های دولت بود که محقق شد. صیانت از فکر مردم. البته قرار بود فقط به صورت مجازی باشد، ولی از آنجایی که دولت و مسئولان اهل اهمال‌کاری نیستند و کارها را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند، تصمیم گرفتند به صورت فرد به فرد و دهان به دهان هم صیانت انجام دهند.

به این صورت که اگر دهانی، در حدی معروف و تأثیرگذار، قبل از مسئولان باز شد و اظهار نظری کرد، طوری گل بگیرندش که دیگر هوس نکند بگوید بالای چشم مسئول ابروست.

امیدواریم هرچه زودتر این قانون اجرا شود تا ما هم بتوانیم بدون سم‌پاشی عوامل مخرب، به قول‌های محقق‌شده‌ی مسئولان گوش دهیم و از زندگی جذاب در ایران لذت ببریم.

مثلاً همین زمستان سخت. از بس اظهارنظرهای فیک خواندیم، توهم برمان داشته بود که اوضاع گاز مملکت خراب است. فکر می‌کردیم هواشناسی راست گفته که این زمستان خیلی هم عادی بوده و هیچ اتفاق عجیبی در آب و هوا رخ نداده است.

گمان کردیم تعطیلی چندین روزه‌ی استان‌های شمالی به گیر کردن در زمستان  سخت ربط داشته و مسئولان قافیه را باختند.

اما حالا متوجه شدیم همه چیز رو به راه است و ما زمستان سخت را بدون این‌که متوجه شویم، با درایت مسئولان، پشت سر گذاشتیم.

همان‌طور که یک میلیون شغل به صورت کاملاً نامحسوس ایجاد شده و هنوز هم کسی نمی‌داند کجا و چطور؟ مثل تورم که از شصت به چهل رسید و هیچ کس نفهیمد چطور شد که این‌طور شد.

اصلاً مگر قرار است ما همه چیز را بدانیم؟ بهتر است سرمان به کار خودمان گرم باشد و فقط از محقق شدن قول‌های مسئولان لذت ببریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا