کد خبر: 280303163126
روزنامهعصر انقراض (طنز)

اسب حیوان نجیبی است

گوسفند پای ثابت معاملات خودرو شد.

راضیه حسینی

در یک آگهی فردی خودروی زانتیا را به‌ صورت کامل برای معاوضه با گوسفند آگهی کرده است. فرد دیگری پیکان مدل ۸۲ را به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان با گوسفند معاوضه می‌کند. گویا در بازار خودرو کار از پرداخت نقدی گذشته، به معاوضه با حیواناتی مثل گوسفند رسیده‌ایم.

گوسفند می‌تواند مزایای بسیاری نسبت به خودرو داشته باشد. به‌جای این‌که شما مجبور باشید مدام در باکش بنزین بریزید، برخی از آنها می‌توانند از باک‌شان به شما شیر بدهند، به‌جای این‌که کلی خرج بدنه و لوازم کنید، گوسفند می‌تواند از بدنه و لوازمش به شما بدهد.

نیازی هم به تعویض لاستیک ندارد و هیچ‌وقت پنچر نمی‌شود. هر وقت هم دل‌تان خواست می‌توانید حیوان را تبدیل به غذا کنید و دلی از عزا در بیاورید؛ ولی خودرو نه‌تنها برای‌تان آب‌ونان نمی‌شود، بلکه می‌تواند همان نیمچه غذا را هم از شما بگیرد و خرج خودش کند.

شاید چند وقت دیگر به منوی فروش و معاوضه، الاغ، قاطر و اسب هم اضافه شود. در واقع وقتی خوب نگاه کنیم می‌بینیم این روش مزایای زیادی دارد. الاغ هم به نسبت خودرو بسیار به‌صرفه‌تر است. نه بنزین خاصی می‌خواهد، نه نیاز به معاینۀ فنی دارد و نه بابت نبستن کمربند، صاحب الاغ را جریمه می‌کنند. فقط ایربگ ندارد که اهمیت چندانی ندارد.

همین حالا هم خیلی از خودروهای داخلی ایربگ ندارند. شاید کمی کند باشند که باز هم مهم نیست. ترافیک شهرها به حدی زیاد است که خودرو اصلاً نمی‌تواند تند برود.

پیشنهاد می‌کنیم در معاوضات به اسب و شتر هم فکر کنید، هر چه باشد زمانی قدرت خودرو را با اسب محاسبه می کردند! این‌ها را می‌توانید بگذارید برای خودروهای شاسی‌بلند. گاو هم بد نیست. خودروهای چینی گزینۀ خوبی برای تعویض با گاو هستند! لااقل دیگر نگران خدمات پس از فروش آن‌ها نخواهید بود. گاو همیشه گاو است.

نیازی به فیس لیفت و آپدیت ندارد. نمی‌خواهد برای جذب مشتری مدام آپشن به آن اضافه کنید. اسب هم که معلوم است حیوان نجیبی است. اصالت دارد و خودش را قاطی بازی تقلید و کپی از برندهای خاص نمی‌کند.

ما که می‌گوییم گاو و گوسفند داشته باشیم خیلی بهتر از این است که گاو و گوسفند فرض‌مان کنند! شما چه می‌گویید؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا