کد خبر: 13060199760
دولتسیاست

استاندار تهران: ساعت کاری ادارات و مدارس پایتخت شناور می‌شود

استاندار تهران از تصویب طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در پایتخت خبر داد و گفت: جزئیات طرح پس از بررسی های کامل اعلام می شود.

به گزارش مهر، محسن منصوری عصر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران با اشاره به تشدید ترافیک از اول مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: با علم به این موضوع و پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بار ترافیک طرح شناور سازی ساعت ادارات و بانک‌ها و مدارس اجتناب ناپذیر است.

وی درباره تمهیدات کاهش حجم ترافیک همزمان با برگزاری مراسم اربعین و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: دو پیشنهاد در این حوزه مطرح شده که پیشنهاد اول موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی است که فقط برای مهر ماه ۲۰ درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد و پیشنهاد دیگر شناورسازی ساعات کار مجموعه‌های مختلف است که تجربه این موضوع نیز در جاهای مختلف دنیا امتحان شده است.

منصوری گفت: با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در مورد مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود و البته هر دو مسئله نیاز به تأیید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولین تصمیم گیر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: همزمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف، جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار، ادارات، ارائه خواهد کرد و پیش بینی می‌کنیم با اجرای این تمهیدات حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل و فصل کنیم، در عین حال اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت بگیرد.
وی در مورد نحوه اجرای این طرح بیان داشت: جزئیات این طرح پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

منصوری عنوان کرد: موضوع کاملاً مشهود، این است که ساعت کاری ادارات، مدارس و بانک‌ها حدود دو ساعت در ساعات آغاز و پایان فعالیت، به صورت شناور اجرا می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا