کد خبر: 300801109446
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

استاندار: ۲۸ هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردمی در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنعتی، خدماتی و فنی بیش‌از  ۲۸ هزار نفر شغل امسال در این استان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، حسین مدرس خیابانی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی که با حضور مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه با گذشت کمتر از هشت ماه از سال ۱۴۰۱ کل تعهدات اشتغال این استان محقق شده است.

او ادامه داد: این در حالی است که به دلیل نبود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ همچون فولاد، پتروشیمی و خودرو سازی در سیستان و بلوچستان با اتکا به مشاغل کوچک و روستایی بیش‌از ۲۸ هزار شغل جدید که معادل رقم متعهد شده در سامانه اشتغال بود در این استان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از محل اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی از جمله طرح‌های راه سازی، خطوط انتقال آب و گاز و طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های عمرانی، گردشگری و معدنی اشتغال استان جهش چشم گیری پیدا کرده است.

مدرس خیابانی گفت: با این وجود بر اساس خود اظهاری دستگاه های مختلف سیستان و بلوچستان تاکنون بیش‌از ۵۲ هزار شغل در شهرستان‌های استان ایجاد شده است.

او با تقدیر از دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: میزان ایجاد اشتغال استان تا پایان سال با زنده نگه داشتن طرح‌های عمرانی و جذب سرمایه‌های مردمی در طرح‌های اقتصادی قطعا بسیار فراتر از میزان تعهد سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

استاندار سیستان تصریح کرد: همچنین در همین مدت به منظور توانمند سازی نیروهای کار ماهر و تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در طرح های اقتصادی، ۲۶ هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مهارت‌های تخصصی را دریافت کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا