کد خبر: 23120074606
جهانروزنامه

استفاده از بُن‎ های خرید در فرانسه برای مقابله با « زندگی گران»

علاوه بر کمک‎ های دولتی در فرانسه  که در زمینه‎ های حمل و نقل، سلامت، مواد غذایی و به ویژه کمک هزینه انرژی که به صورت فوق‎ العاده در دسامبر۲۰۲۱(آذر۱۴۰۰) به قشر آسیب ‎پذیر اختصاص پیدا کرد، هریک از مقامات استان‎ها به فراخور نیاز این اقشار انواع کمک هزینه ‎های معیشتی برای آنها طراحی کرده ‎اند.

در شهر کوچک۴۸۰۰ نفری«لود» در منطقه «سارت» وسائل حمل و نقل عمومی به ندرت یافت می‎شود و قیمت بنزین نیز مانند جاهای دیگر سر به فلک کشیده است.

در آنجا مرکز حمایت‎ های اجتماعی این شهراز نیمه ماه فوریه ( اواخر بهمن ) مبلغ ۳۰ یورو کمک هزینه سوخت برای خودورهایی که روزانه تا۱۰ کیلومتر تردد دارند، پیش ‎بینی کرده است.

آنها می‎توانند در دو جایگاه عرضه سوخت خصوصی که به این منظور پیش‎بینی شده است از این مبلغ کمک هزینه استفاده کنند.

«بِآتریس لاتوش» شهردار دست راستی این شهر کوچک می‎گوید:«من تصور می‎کردم حد اکثر۲۰۰ نفر واجد شرایط برای دریافت این کمک هزینه سوخت مراجعه کنند اما ظرف ۹ روز ۳۷۰ نفر مراجعه کردند.»

در شهرکوچک معدنی«گِرونه» از استان « پادکاله» نیزمقامات کمونیست شهرداری از ماه ژانویه(دی) اقدام به توزیع بُن‎های خرید برای مقابله با «زندگی گران» کرده‎اند. این بُن‎ های خرید به صورت کوپن‎های آبی رنگ با شماره‎ های مخصوص به ارزش‎ های۱۵،۱۰ و۲۵ یورویی به چاپ رسیده‎اند و مختص خانواده‎های مشمول کمک هزینه انرژی دولتی بوده و قابل استفاده در فروشگاه‎ های منتخب در شهر هستند.

در صفحه فیس بوک شهرداری این شهر ۲۷ نفر از این بُن‎های خرید استقبال کردند. این یعنی ۹ نفراستقبال بیشتر از پیام کمک هزینه مهد کودک در این شهر. کمک هزینه مهد کودک نیز شامل کسانی می‎شود که ساعت ۶ صبح از خواب بر می‎خیزند و ساعت ۷ و نیم صبح کودکان خود را تحویل مهد می‎ دهند و ساعت ۱۷ و سی دقیقه آنها را تحویل می‎گیرند و مجبورند هزینه‎ های گزافی بابت غذا، نگهدرای فرزندان، تفریحات و سرگرمی آنها نیز پرداخت کنند.

درهمین حال ۵۷درصد ساکنان این شهر به عنوان یکی از فقیرترین شهرهای فرانسه برای این کمک هزینه‎ها ثبت‎نام کرده ‎اند. یکی از مغازه‎داران این شهر از افزایش تعداد مشتریان خود به همین دلیل ابراز خرسندی می‎کند و می‎ گوید:« مردم از اینکه می‎توانند خرید کنند لذت می ‎برند.»

از ابتدای شروع بحران کرونا این بُن‎های خرید به تدریج وارد زندگی مردم شده و یادآور کوپن‎های جیره‎بندی موادغذایی در سال‎های جنگ دوم جهانیست. علاوه بر دولت، بنیادهای خیریه گوناگونی چون بنیاد«پیِراَبه» در توزیع کوپن‎ های موادغذایی و مایحتاج مورد نیاز سلامت نیز فعالیت دارند.

بسیاری از افراد بی‎سرپناه و کسانی که اشتغال دائم ندارند، توانسته ‎اند از مزایای این قبیل کمک هزینه‎ های معیشتی بهره‎مند شوند.

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا