کد خبر: 15040190295
اخبار شرکت هابانک و بیمه

استقبال گسترده مردم از افتتاح حساب جاری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد که در سه ماهه نخست سال جاری افتتاح حساب جاری نسبت به اهداف برنامه عملیاتی ۱۲۳ درصد بوده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مصطفی عبدلی» رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک گفت: مجمع صف و ستاد (سه‌ ماهه اول سال ۱۴۰۱) با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره، دکتر «محسن سیفی» قائم مقام مدیرعامل، «حسن تلیکانی» مشاور عالی مدیرعامل و همچنین معاونان، مدیران، رؤسای ادارات کل و مدیران شعب استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه عملکرد مدیریت استان‌ها بر اساس ۵ شاخص تجهیز منابع، وصول مطالبات، نسبت مصارف به منابع، درآمد عملیاتی و خدمات مشتریان مبتنی بر برنامه عملیاتی مورد بررسی و ارزیابی و مقایسه قرار گرفت.

لازم به ذکر است که چهار استان خوزستان، اصفهان، هرمزگان و بوشهر به‌ترتیب با درصد تحقق نزدیک به ۹۰ درصد و بیشتر از برنامه عملیاتی، حائز رتبه‌های برتر بانک و شایسته تقدیر شدند.

عبدلی اظهار داشت: درصد رشد سه‌ماهه منابع ۹.۷۶ درصد بوده که بر اساس برنامه عملیاتی ۷۱.۵ درصد از هدف برنامه تحقق یافته ‌و تلاش مضاعف همکاران را برای جبران عقب‌افتادگی در سه ‌ماهه دوم می‌طلبد.

وی خبر داد: منابع بانک تا پایان خرداد ماه نزدیک به ۹۴.۹ همت (هزار میلیارد تومان) بوده ‌است. همچنین نسبت مصارف به منابع تا پایان خرداد ماه، ۸۱.۱۱ درصد بوده‌ که عملکرد مناسبی در کل بانک محسوب می‌شود.

رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی گفت: شاخص نسبت مطالبات به مصارف تا پایان خرداد ماه، ۰.۶ درصد بوده‌ که هر چند در مقایسه با نظام بانکی مطلوب ارزیابی می‌شود. با این حال، اتخاذ تدابیر مناسب از سوی استان‌ها برای کنترل و کاهش نسبت مذکور در سه ‌ماهه دوم بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: عملکرد استان‌ها در تعداد افتتاح حساب جاری نزدیک به ۱۲۳ درصد بوده که وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد. در شاخص خدمات مشتریان عملکرد مناسب در برخی زیرشاخص‌ها نظیر کالاکارت و حمایت از کالای ایرانی، تعداد مشتریان و همیاران مهر عملکرد بانک بسیار مطلوب بوده است.

در پایان جلسه مجمع عمومی صف و ستاد نیز از استان‌های برتر تقدیر و تشکر صورت گرفت که مدیریت شعب استان‌های خوزستان، اصفهان، هرمزگان و بوشهر به‌ترتیب بهترین عملکرد را در بین مدیریت شعب استان‌های مختلف کشور داشتند.

گفتنی است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف بهبود و ارتقای عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، مجامع عمومی صف و ستاد را به‌صورت فصلی برگزار می‌کند.

مجمع عمومی صف و ستاد بانک با هدف توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه‌های اجرایی بانک، برای بررسی وضعیت همه مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود و مجمع بعدی (مربوط به تابستان ۱۴۰۱) در مهر ماه برگزار خواهد شد.

همچنین مدیریت شعب هر یک از استان‌ها نیز مجمع عمومی صف و ستاد استان خود را برگزار می‌کند و بررسی جزئی‌تر درباره عملکرد شعب استان و تصمیم‌گیری درباره آن در مجمع استانی انجام خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا