کد خبر: 26020027020
اقتصادتولید و بازرگانیجهان

استقرار دستگاه حفاری ۴۰ فتح در میدان نفتی سیاه‌مکان

مدیر پروژه حفاری در میدان سیاه‌مکان شرکت ملی حفاری ایران گفت: در راستای شتاب‌بخشی در اجرای پروژه توسعه میدان نفتی سیاه‌مکان در مناطق نفتخیز جنوب، دستگاه حفاری سنگین خشکی ۴۰ فتح در این موقعیت عملیاتی مستقر شده است.

سید مجید موسوی در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران برای شرکت پژواک انرژی، چهار حلقه چاه در میدان نفتی سیاه‌مکان حفر و تکمیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در راستای شتاب‌بخشی در اجرای پروژه توسعه میدان نفتی سیاه‌مکان در مناطق نفتخیز جنوب، دستگاه حفاری سنگین خشکی ۴۰ فتح در این موقعیت عملیاتی مستقر شده است.

موسوی با بیان اینکه پروژه حفاری در میدان سیاه‌مکان از پروژه‌های تعریف‌شده در طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب است، گفت: پیش از این، دستگاه حفاری سنگین خشکی ۹۳ فتح نیز در این میدان نفتی مستقر شده است و اکنون در مدار عملیات قرار دارد.

مدیر پروژه حفاری در میدان سیاه‌مکان شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به آمادگی برای ارایه خدمات فنی و مهندسی حفاری ادامه داد: در تعامل با شرکت پژواک انرژی، قرار است دکل سوم نیز برای تسریع در حفاری چاه‌ها به  موقعیت سیاه‌مکان اعزام شود.

موسوی عنوان کرد: دستگاه حفاری ۴۰ فتح، تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی است که در نیمه دوم سال ۱۳۸۱ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوست و با برخورداری از کادری مجرب، حفاری ۴۰ حلقه چاه نفت و گاز با متراژ افزون بر ۱۱۹ هزار متر را در کارنامه خود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا