کد خبر: 16010176377
روزنامه

استقرار ۶۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خبر داد که حدود ۳۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان یعنی حدود ۶۰ درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان تهران مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، حشمت‌اله عسگری با تاکید بر ظرفیت‌های استان تهران در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: استان تهران به واسط غنای بالای سرمایه انسانی و تعدد مراکز دانشگاهی پتانسیل بالایی در توسعه کمی و کیفی شرکتدهای دانش‌بنیان دارد.

او افزود: اکنون حدود ۳۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان یعنی حدود ۶۰ درصد از کل شرکت های دانش‌بنیان کشور در استان تهران مستقر هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: در سال جاری طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس به میزان ۱۰۰۰ هکتار یعنی بیش از ۱۰ برابر فضای موجود اجرا خواهد شد و طرح‌های توسعه‌ای شهرک های صنعتی در سطح استان نیز با اولویت واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی و اجرا خواهند شد.

عسگری سپس گفت: شهرک صنعتی هایتک در مساحت ۲۰۰ هکتار توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز اجرا خواهد شد؛ همچنین نتیجه تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران در سال ۱۴۰۰ داخلی‌سازی در بخش صنعت و معدن به میزانی بیش از یک میلیارد دلار است.

او بیان کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قمیت برای واحدهای دانش‌بنیان تصویب و به بانک‌ها ابلاغ شده و این روند در سال جاری از منابع مختلف تداوم خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مکلف شدند در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صریح و شفاف مشوق‌ها را اعلام و در بررسی و پیگیری مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان به فوریت عمل کنند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری به خوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا