کد خبر: 18030031291
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس: اظهارات کاندیداهای ریاست‌جمهوری درباره بورس شعاری است

 به گفته عضو شورای بورس، بازار سرمایه را نمی‌توان در چند روز جمع کرد

به گفته عضو شورای عالی بورس، صحبت‌های برخی از کاندیداها نشان از پایین بودن عمق آگاهی آن‌ها از بازار سرمایه و بیشتر از جنس شعاری و برای جمع کردن رای است.

با مشخص شدن نامزدهای نهایی ریاست جمهوری، هر کدام از کاندیداها در تبلیغات خود برنامه‌ای برای بهبود بازار سرمایه ارائه کردند که سعید اسلامی بیدگلی در گفت‌وگو با بازار این گفته‌ها را برای جمع کردن رای می‌داند و معتقد است که  برنامه‌ای سنجش‌پذیر برای بازار سرمایه داده نشده است.

او می‌گوید: صحبت‌های برخی از کاندیداها نشان از پایین بودن عمق آگاهی آن‌ها از بازار سرمایه است و بیشتر از جنس شعاری و برای جمع آوری آرا است.

بازار سرمایه را نمی‌توان در چند روز جمع کرد

بیدگلی می‌گوید: پیش از این هم گفته بودم که بازار سرمایه به عنوان یکی از محورهای برنامه‌ها و شعارهای کاندیدای ریاست‌جمهوری است در حالی که در انتخابات قبلی این بازار مغفول بود.

او با بیان اینکه مشکلات بازار سرمایه چند روزه حل نمی‌شوند، گفت: برخی از اشکالات موجود در بازار سرمایه ساختاری است و برای حل آن نیاز به زمان است که این مسئله امکان‌پذیر است و بخشی دیگر از مشکلات با اصلاح روند اقتصاد کشور و رشد اقتصادی در بخش‌های واقعی امکان‌پذیر است و برخی دیگر هم با همسو شدن سایر بخش‌های با بازار سرمایه حل می‌شود.

این عضو شورای عالی بورس اضافه کرد: قول و تعهداتی که کاندیداها درباره بورس می‌دهند «سنجش پذیر» با سیاست‌گذاری بازار سرمایه نیست. این قول‌ها باید سنجش‌پذیر باشند تا بعد از رای آوردن کاندیدای مورد نظر سهامداران بتوانند مطالبه‌گری کنند و در صورتی که آن‌ها اجرای نشد یا تاثیر بر بازار سرمایه نداشت از رئیس‌جمهوری بخواهند سیاست دیگری را اجرا کند.

بررسی صحبت‌های کاندیدای ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که آنچه در مورد بازار سرمایه گفته شد بیشتر تکیه بر ایرادات و مشکلاتی است که بر بازار حاکم است و هنوز برنامه جامع در خصوص بازار سرمایه از سوی کاندیدا داده نشده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا