کد خبر: 280703176691
اخبار شرکت هاروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطاتهمراه اول در مسیر اقتصاد دیجیتال؛

اشتراک فناروی‌ها در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ با حضور همراه اول

سکینه مهرائی

یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات، نمایشگاه جیتکس (GITEX) است که چهل و چهارمین دوره آن از ۲۳ تا ۲۷ مهر سال ۱۴۰۳ در شهر دبی کشور امارات برگزار شد.

به گزارش عصر اقتصاد، این نمایشگاه میزبان بیش از ۶۵۰۰ شرکت و ۲۰۰۰ استارت‌آپ از ۱۸۰ کشور بود و به محلی مهم و کلیدی برای نمایش نوآوری‌ها و تحولات فناوری‌های روز دنیا تبدیل شد و برآورد شده در این مدت بیش از ١٨٠ هزار نفر این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

در چهار دهه اخیر، این رویداد به دروازه اصلی برای همکاری سازندگان فناوری، سرمایه‌گذاران و استفاده‌کنندگان از این فناوری‌ها تبدیل شد و هر سال برترین تولیدکنندگان فناوری جهان و غول‌های فناوری همچون مایکروسافت (Microsoft)، هوآوی (Huawei)، آمازون (Amazon)، دل تکنولوژی (Dell Technologies)، گوگل (Google)، علی بابا (Alibaba Cloud) و بسیاری دیگر و همچنین متخصصان این صنعت را گرد هم می‌آورد تا آخرین محصولات، خدمات و دستاور‌های دنیای دیجیتال از هوش مصنوعی تا بلاک چین، از واقعیت مجازی تا اینترنت اشیا و هر آن چه که آینده فناوری را شکل می‌دهد، به نمایش درآید.

در این رویداد جهانی و بزرگ، شرکت همراه اول به عنوان بزرگترین برند ایرانی برای سومین بار متوالی حضور فعال داشت و به صورت مستقل و در سالن اصلی و در کنار سایر بزرگان دنیای دیجیتال به معرفی خود و آخرین خدمات و محصولات خود پرداخت. این شرکت با محوریت هوش مصنوعی به جیتکس ۲۰۲۴ به عنوان بزرگترین نمایشگاه فناوری خاورمیانه قدم گذاشت.

یکی از موضوعاتی که در جیتکس ۲۰۲۴ بر آن تمرکز شد، «هوش مصنوعی» بود و شرکت‌ها با تبادل دانش، به دنبال همکاری‌های بین‌المللی در راستای شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و تسریع تحولات در آن بودند.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و خاورمیانه، با هدف کلیدی تقویت جایگاه خود در این اقتصاد نوین، برای سومین سال متوالی در این نمایشگاه حضور بهم رسانید.

همراه اول با در اختیار داشتن یک غرفه بزرگ و یکپارچه، اقدام به معرفی و نمایش سرویس‌ها و نوآوری‌های خود در پنج بخش تخصصی شامل «زندگی دیجیتال»، «راهکارهای هوشمند»، «خدمات ارتباطی»، «تجارت الکترونیکی» و «آینده» کرد.

این شرکت با نمایش و ارائه خدمات و سرویس‌هایی در زمینه‌های فین تک، توریسم، ابری، راهکارهای هوشمند، چت بات‌های پیشرفته قصد داشت نشان دهد که چطور با استفاده از فناوری‌های نوین، زندگی دیجیتالی کاربران را بهبود می‌بخشد.

با توجه به این که فضای کشور به سمت اقتصاد دیجیتال در حال حرکت است و دولت بر این اساس، برنامه‌ها و استراتژی خود را تدوین می‌کند، نگاه همراه اول به رویداد مذکور صرفا حضور در یک نمایشگاه فناوری نبود بلکه آن را به چشم بستری کلیدی برای تأثیرگذاری در اقتصاد دیجیتال نگاه کرد و تلاش کرد با هم افزایی و همکاری با شرکت‌های مطرح، قدم بزرگی در این مسیر بردارد و به رسالت اصلی خود که کمک به اقتصاد کشور و مردم است، عمل نماید.

در این راستا اپراتور اول تلفن همراه کشور با حضور فعال در این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه گذاران، برقراری همکاری‌های تجاری جدید و شبکه‌سازی حرفه‌ای در حوزه‌های نوین بود تا به عنوان لوکوموتیو اقتصاد دیجیتال کشور، مسیر را هموار کند.

در واقع، این رویداد جهانی فرصتی بی نظیر برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها فراهم ‌آورد تا ضمن آشنایی با فناوری‌های روز دنیا و پیشرفت دیگر شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف، با نوآوری‌های فناورانه خود، به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک کنند.

جیتکس به عنوان نقطه‌ای استراتژیک برای شکل گیری همکاری‌های تجاری و تبادل دانش، نقشی محوری در تسریع روند دیجیتالی شدن جوامع ایفا می‌کند.

جذب مخاطبان بین‌المللی برای پلتفرم‌های دیجیتال و تقویت روابط با سایر شرکت‌های فناورانه از دیگر اهداف همراه اول در این نمایشگاه بود که این موارد نیز به نوبه خود به توسعه اقتصادی دیجیتال در کشور کمک شایانی می‌کنند.

همچنین با حضور متخصصان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از سراسر جهان، جیتکس برای همراه اول فرصتی بود تا شبکه ارتباطی خود را گسترده‌تر و در لبه تحولات جهانی حرکت کند.

این نمایشگاه زمینه‌ای برای ارتقای کسب و کارها و شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال فراهم کرد و همراه اول نیز با استفاده از این فرصت، جایگاه خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی فناوری در منطقه خاورمیانه تثبیت کرد.

تمرکز این نمایشگاه بر موضوع «تسریع دیجیتال‌سازی صنعتی و هوش مصنوعی»، فرصت بزرگی برای تسریع دیجیتالی شدن و تقویت اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم آورد و نقش مهمی ‌در ایجاد همکاری‌های تجاری و تبادل دانش در سطح بین‌المللی ایفا کرد.

در همین راستا، عینک AR و دستیار هوش ‌مصنوعی و NOC اپراتور اول خاورمیانه در قلب جیتکس آزمایش و مستقر شد.

شرکت‌کنندگان در آخرین روز نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ با استفاده از واقعیت افزوده، از مرکز عملیات شبکه بزرگترین اپراتور موبایل ایران و خاورمیانه به صورت ملموس‌تر بازدید کردند.

علاوه بر این، همراه اول دستیار توسعه یافته هوش مصنوعی چند زبانه را برای تجربه‌ای بهینه در حوزه نظارت بر داشبوردهای تعاملی NOC روی این پلتفرم پیاده‌سازی کرد. سرویس تعاملی مانیتورینگ NOC مبتنی بر واقعیت افزوده، تجربه بازدیدکنندگان از مرکز عملیات شبکه همراه اول را بهبود بخشید.

با استفاده از عینک AR، کاربران به یک محیط مجازی وارد شدند و توانستند داشبوردهای مختلف را مشاهده و با آنها تعامل و ارتباط برقرار کنند.همچنین، یک دستیار هوش مصنوعی پیاده‌سازی گردید که به سوالات مرتبط با اطلاعات شبکه حاضرین در نمایشگاه پاسخ داد.

هر روز نمایشگاه به یکی از موضوعات محوری از جمله سرمایه‌گذاری در فناوری، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، مراکز داده و فناوری‌های آینده اختصاص داده شد و به شرکت‌ها این مجال را داد تا نوآوری‌های خود را به سرمایه‌گذاران بین‌المللی معرفی کنند.

بنابراین، حضور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه در کشور و منطقه در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ فرصتی عالی برای ارائه دستاوردها و نوآوری‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرد و این نمایشگاه نه تنها به معرفی محصولات و خدمات جدید کمک کرد بلکه زمینه‌ای برای تبادل تجربه‌ها و دانش بین بازیگران اصلی این حوزه فراهم ‌آورد و این شرکت توانست تجربیات و دستاوردهای خود را با دیگر شرکت‌ها و فعالان حوزه ICT به اشتراک بگذارد.

بدین ترتیب، با حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه‌های بزرگ و مطرح دنیا کل اکوسیستم دیجتال کشور تقویت می‌شود و زمینه رشد و توسعه بیشتر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران فراهم می‌شود. بدین ترتیب، همراه اول توانست نماینده‌ای در شأن و منزلت کشور در دورهمی بزرگان فناوری دنیا باشد و توانمندی‌های خود را در رقابت با سایر شرکت‌ها عرضه کند و استقبال خوبی نیز از بازدیدکنندگان دریافت کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا