کد خبر: 31030033665
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

اصلاحات تابلو قرمز بازار پایه فرابورس لغو شد

فرابورس از لغو اصلاحات مربوط به تابلو قرمز بازار پایه و لزوم بازبینی برای طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در این تابلو ظرف مدت ۵ روز کاری از تاریخ ابلاغ مصوبه خبر داد.

بازار پایه یکی از بازارهای فرابورس است که جهت عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار ایجاد شده است. شرکت‌های این بازار فرایند پذیرش را طی نمی‌کنند و به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • شرکت‌هایی که درخواست پذیرش ندارند و به دلیل الزام قانونی باید در بازار پایه درج شوند.
  • شرکت‌هایی که در بازار بورس ثبت شده‌اند، اما شرایط پذیرش ندارند.
  • شرکت‌هایی که به دلیل از دست دادن شرایط بازارهای بورس یا فرابورس، لغو پذیرش می‌شوند. مقررات ارائه اطلاعات در بازار پایه، به مراتب آسان‌تر از بازار اول و دوم است و طبعاً ریسک بیشتری نیز در این بازار وجود دارد.

طبق قوانین جدید، شرکت‌های این بازار در سه بازار پایه زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی شده‌اند و دامنه نوسان روزانه آن‌ها، به ترتیب، ۳، ۲ و ۱ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، سروش خواجه حق‌وردی، معاون نظارت بازار شرکت فرابورس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بند ۴ صورتجلسه ۲۹ اردیبهشت هیات مدیره سازمان بورس با موضوع اصلاحات مربوط به مقررات اوراق بهادار درج‌شده در تابلو قرمز بازار پایه فرابورس به شرح ذیل اعلام می شود:

مقرر شد بند ۳ صورتجلسه ۹ آذر سال ۹۹ هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاحات مربوط به تابلو قرمز بازار پایه ملغی شود و در خصوص نمادهای معاملاتی که بر اساس مصوبه فوق در تابلو قرمز درج شده‌اند، کمیته درج موظف است ظرف مدت ۵ روز کاری از تاریخ ابلاغ این مصوبه در صورت لزوم نسبت به بازبینی طبقه‌بندی شرکت‌های مذکور طبق مفاد ماده ۲۱ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس اقدام کند.

موادی از دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس و دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس که مشمول تغییر خواهند شد به شرح پیوست این اطلاعیه قابل بهره‌برداری است. موادی از اصلاحات موضوع مصوبه ۹ آذر سال ۹۹ که در پیوست به آنها اشاره نشده همانند سابق لازم‌الاجرا است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا