کد خبر: 24030186856
اقتصادبازارتولید و بازرگانیسلامت و رفاه

اصلاح قیمت‌ها به دارو رسید/ دارو هم گران می‌شود؟

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد تورم روی همه کالاها اثرگذار است و قیمت دارو هم از قائده مستثنا نیست، اما فعلا با ارز دارو کاری نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته رئیس سازمان غذا و دارو وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالاها اتفاق می‌افتد که قیمت دارو هم یکی از آنهاست.

بهرام دارایی گفت: باید اصلاح قیمت همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام شود. یعنی هم‌زمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای داروهای بیمه‌ای نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نمی‌کنند.

به نقل از ایسنا، دارایی در حاشیه یازدهمین همایش طلای سبز و دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، درباره هشدار سندیکای دارو در زمینه وضعیت بحرانی دارو در حوزه مالی توضیحاتی داد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای ما در جمهوری اسلامی، صنایع دارویی‌مان است که هم با فناوری بالا و هم با حضور نخبگان همراه است.

دارایی گفت: بنابراین علی‌رغم اینکه ممکن است قیمت دارو تغییر کند، اما پرداختی مردم با بیمه افزایش نمی‌یابد که‌ این‌ روند انجام می‌شود.

طبیعی هم هست زیرا وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالاها اتقاق می‌افتد که دارو هم یکی از آن‌هاست. این اصلاح قیمت به تداوم تولید و گسترش آن کمک می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعلا با ارز دارو هیچ کاری نداریم و ارز مانند سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود. این اصلاح قیمت مبتنی بر تورم است که به زودی انجام می‌شود. زیرا ما سه ماه است که اصلاح قیمت نداشتیم‌.

بهرام دارایی افزود: صنعت دارو حق دارد در زمینه نگرانی‌هایش صحبت کند،اما ما مطمئنا اجازه نمی‌دهیم تولید آنها دچار مشکل شود.

دارایی درباره ذخایر دارویی و وضعیت کمبودها توضیح داد: کمبودهای دارویی که اخیرا داریم به‌دلیل بحث تولید داخلی است که اگر قیمت‌هایشان به زودی اصلاح شود، این کمبودها هم برطرف می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا