کد خبر: 21090060524
روزنامهعصر انقراض (طنز)

اصلاً شما دو تا کارتن سیگار بده با توتون اضافه(طنز)

راضیه حسینی

«هدیه سیگار به خبرنگاران در معارفه رئیس جدید دخانیات»

حالا درست است از قدیم گفته‌اند «هرچه از دوست رسد نیکوست» ولی دیگر نه هر چیزی. آمدیم چند روز دیگر خبرنگاران به محل بازیافت زباله دعوت شدند. به هرکدام یک عدد آفتابه تهیه شده با مواد بازیافتی هدیه می‌دهید؟ یا مثلاً برای تهیه خبر به کمپ ترک اعتیاد رفتند. به هرکدام یک بسته متادون می‌دهید؟

اگر هدیه دادن از محصولات و تولیدات شرکت‌ها روال است، پس در بازدید از دام‌داری، مرغداری، شرکت‌های بزرگ خودروسازی، لوازم خانگی، صوتی، تصویری، بانک مرکزی، سازمان بورس و… هم باید همین قانون وجود داشته باشد و محصول مرتبط با آن شرکت و سازمان به خبرنگاران هدیه داده شود.

مثلاً در بازدید از گاوداری، به هرکدام یک گاو گوشتی هلندی، یا یک گاو نه من شیرده بدهند و در مرغداری پکیج کاملی شامل مرغ، خروس، جوجه یک‌روزه و یک شانه تخم‌مرغ.

 شرکت‌های خودروسازی که دست‌شان حسابی باز است و تنوع محصول معرکه‌ای دارند. می‌توانند انتخاب را با خبرنگارها بگذارند، از هرکدام که دوست داشتند یکی را بردارند.

لوازم خانگی هم جذابیت کمی ندارد. می‌توانند به قید قرعه یکی از محصولات، شامل یخچال، تلویزیون، گاز، ماشین‌لباسشویی و… را به خبرنگارها هدیه بدهند. یا اصلاً از خودشان بپرسند کدام را بیشتر دوست دارند.

سازمان بورس، یک پکیج شامل همه سهام‌های چراغ‌سبزی هدیه بدهد. بانک مرکزی هم درست است فقط یک محصول دارد، ولی همان یکی حرف اول و آخر را در بازار می‌زند که می‌تواند هدیه بی‌نظیری برای خبرنگارها باشد.

هرچند شاید بهتر باشد قبل از همه، سری به سازمان محیط‌زیست بزنند. در این سازمان به عنوان هدیه فقط یک قول بگیرند بس است. همین که اتوبوسی با ترمز و معاینه فنی سالم در اختیار خبرنگارها بگذارند کافی است. همین که قول بدهند خودروی اسقاطی برای جابجایی آنها استفاده نکنند عالی است.

اگر روال کار همین‌طور است و تمامی شرکت‌ها برای هدیه دادن این شکلی عمل می‌کنند، که اصلاً شما دو تا کارتن سیگار بهمن، با توتون اضافه بده، مشکلی نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا