کد خبر: 210402132609
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

اصناف سهم ۵ درصدی در مالیات کشور دارند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حقوق بگیران کشور ۱۲ درصد از سهم مالیات کشور را تشکیل می دهند، درحالیکه اصناف تنها ۵ درصد را شامل می شوند.

مهدی موحد بک نظر گفت: مالیات کارکردهای بسیار زیاد در عرصه اقتصاد دارد و یکی از کارکردهای مهم مالیات تقویت رابطه دولت و مردم است.

به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور،  ۱۲ درصد از سهم مالیات کشور را حقوق بگیران که ابتدا  یا انتهای هر ماه از حقوق آنها کسر می شود،  تشکیل می دهد. اکنون تعداد حقوق بگیران کشور حدود ۶ میلیون نفر هستند.

او ادامه داد: ۶ میلیون نفر هم صاحبان مشاغل کشور هستند که ۵درصد از سهم مالیات کشور را تامین می کنند که ۲۰ تا ۳۰ درصد از اقتصاد کشور را تامین می کنند اما در حال حاضر تنها ۵تا ۶ درصد از سهم مالیات کشور را شامل می شود.

موحد گفت:  بی عدالتی مالیاتی پیش از این و در سال های گذشته بسیار بود و بسیاری از صاحبان مشاغل و اصناف براساس توافق مالیات های خود را پرداخت می کردند اما در حال حاضر بیشتر براساس داده ها  آمار و اطلاعات این مالیات ها پرداخت می شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال براساس اطلاعات و داده های که خود حوزه های اصناف و مشاغل در اختیار ما گذاشته اند از جمله معرفی حساب های تجاری خود ، دستگاه های پوز،  سامانه های مالیاتی که خرید و فروش در آنها ثبت می شود و …. دریافت می شود و ما به مرور به عدالت مالیاتی که همواره هدف ما است نزدیک تر می شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا