کد خبر: 05040188523
جهانروزنامه

اعتصاب کارکنان راه آهن در انگلستان

در انگلستان  به دلیل اعتصاب تنها یک پنجم ظرفیت شرکت راه‌آهن این کشور فعال است. به همین دلیل مدیر این شرکت از مردم خواست تنها در صورت ضرورت مسافرت کنند. این کشور شاهد بزرگترین اعتصاب خود طی ۳۰ سال اخیر است.

تنش میان دولت محافظه‌کار و اتحادیه کارکنان راه‌آهن سراسری افزایش یافته‌است. روز شنبه۲۵ژوئن (۴تیر) در سومین روز اعتصاب کارکنان راه آهن، تردد قطارها دچار اختلال شد. اعتصاب کارکنان راه‌آهن در روزهای سه شنبه۲۱ ژوئن(۳۱خرداد) و پنجشنبه۲۳ ژوئن(۲ تیر) و در ادامه شنبه۲۵ژوئن (۴تیر) مهمترین اعتصاب کارکنان این شرکت طی سه دهه گذشته در این کشور بوده‌است.

آنها خواستار افزایش دستمزدهای خود برای مقابله با تورمی هستند که در چهل سال اخیر در این کشور بی‌سابقه بوده است. یک پنجم قطارها فعالند و نیمی از خطوط بسته‌اند. ساعات کاری هم صرفا از هفت و نیم صبح تا شش ونیم عصراست.

روز یکشنبه نیز این اختلالات ادامه داشت. مدیر شرکت راه‌آهن انگلستان از مردم خواست قبل از هرگونه برنامه‌ریزی برای سفرهای خود با این شرکت در تماس باشند. اتحادیه کارگران راه‌آهن که برای این اعتصاب سراسری فراخوان داده، افزایش دستمزد را مطالبه می‌کند و همچنین به شرایط بد کاری و اخراج هزاران نیروی‌کار این شرکت معترض است.

«مایک لینچ» دبیرکل این اتحادیه در این خصوص می‌گوید: «در یک اقتصاد مدرن انتظار آنست که نیروی‌کار در شرایط مطلوب کار کند و نگران از دست دادن کارش نباشد و دستمزد متناسب با هزینه‌ها دریافت کند تا بتواند با روحیه‌ای خوب و با آرامش به کار خود ادامه دهد.»

مقامات انگلیسی از جمله بوریس جانسون نخست وزیر این کشور و وزیر راه‌ با انتقاد از این اعتصابات آن را نادرست ارزیابی کردند. آنها برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اعتصابات در پی به کارگیری نیروهای موقتی به منظور جایگزینی اعتصاب کنندگان هستند.

به عقیده وزیر راه انگلستان اعتصاب‌کنندگان نیروهایی را که سخت کار می‌کنند می‌آزارند. شرکت راه‌آهن انگلستان به دلیل این اعتصابات ۱۵۰ میلیون پوند (۱۷۴ میلیون یورو) متضرر شده‌است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا